Min nuvarande "träningssplit"!

Hej allesammans! 
Jag hade ju lovat att lägga upp ett schema på hur jag tränar! det kommer nu,
för er som söker ett träningsschema så är det skitbra om ni använder er av
denna, har kört den någon månad nu och det ger resultat! Innan ni börjar
följa det här schemat så vill jag bara varna er, det här är inget nybörjar-
program. För er som är nybörjare (eller strax över nybörjare) kan jag
rekommendera scooby's träningsschema, det använde jag i början (för
ungefär ett år sedan), klicka här för att komma dit....
 
här är min split:
Måndag: Rygg och mage

  • Uppvärmning 7 min (cykel el. crosstrainer)
  • Chinups (med el. utan vikt): 3 set, 6-12 reps 
  • Marklyft: 3-6 set, 1-8 reps (se mitt mål)
  • Stående rodd: 2 set, 8-12 reps
  • stående rodd (omvänt grepp): 2 set, 8-12 reps
  • Latsdrag: 3 set, 8-12 reps
  • Hantelrodd: 3 set, 8-12 reps
  • situps på lutande bänk(med vikt) : 3 set ,15-20 reps
  • knäresningar (när man hänger i chins-stång): 3 set, 15-20 reps
  • situps på medicinboll (åt sidorna) : 3 set, 20-25 reps
tisdag: Bröst och triceps
  •  Uppvärmning 7 min (cykel el. crosstrainer)
  • Bänkpress:  3-6 set, 1-8 reps (se mitt mål)
  • Lutande hantelpress: 3 set, 8-12 reps
  • Flyes i kabelmaskin: 3 set, 8-12 reps
  • Dips (med el. utan vikt): 3 set, 6-20 reps
  • Tricepspress i kabelmaskin: 3 set, 8-12 reps
  •  scullcrushers: 3 set, 8-12 reps
Onsdag: Ben
  • Uppvärmning 7 min (cykel el. crosstrainer
  • Benböj:  3-6 set, 1-8 reps (se mitt mål)
  • Benböj fram: 3 set, 8-12 reps
  • benpress (45°): 3 set, 8-12 reps
  • Benspark (maskin): 3 set, 8-12 reps
  • Bencurl (maskin): 3 set, 8-12 reps
Torsdag: Axlar och mage
  • Uppvärmning 7 min (cykel el. crosstrainer
  • Militärpress: 3 set, 5-12 reps
  • Sidpress: 3 set, 8-12 reps
  • Framsida axlar: 3 set, 8-12 reps
  • Baksida axlar: 3 set, 8-12 reps
  • Shrugs: 3 set, 8-12 reps + dropset.
  • situps på lutande bänk(med vikt) : 3 set ,15-20 reps
  • knäresningar (när man hänger i chins-stång): 3 set, 15-20 reps
  • situps på medicinboll (åt sidorna) : 3 set, 20-25 reps
 
 Lördag: Biceps och triceps
  • Hantelcurl: 3 set, 8-12 reps 
  • Tricep pressdown: 3 set, 8-12 reps
  • Bicepscurl (Rak stång); 3 set, 8-12 reps
  • Tricep kickbacks: 3 set, 8-12 reps
  • Isometrisk Bicepscurl (Z-stång): 3 set, 8-12 reps
  • Tricepspress över huvud: 3 set, 8-12 reps
 
Som sagt, använd gärna den, skriv kommentar om ni
har någon fråga! Ciao!!!
 
Stay strong!
Stay tuned!