Allmänt, studentliv Närkes, nationer, student, studentliv, trevligt, uppsala, valborg, valborg2016, valborg2016Uppsala, valborgiuppsala, ÖG

Uppsala levererar under valborg!

Hej på er!
 
Tillbaka igen från valborgsfirandet i Uppsala! Vilken fantastisk upplevelse det var! Får 
ni chansen att åka dit under valborg, ta den!  Det är så grymt skön stämning och det kommer
definitivt bli ett minne för livet! 
 
Figur: Trevliga människor som gjorde vistelsen ännu trevligare! ^^
 
Sedan blev det nog extra bra för att jag fick umgås med fantastiska människor. Vill verkligen igen 
tacka Elias och Jessie för att jag fick komma. De hade verkligen planerat vistelsen och de gjorde 
ett riktigt bra jobb! 
 
 
 
Figurer: Uppsala är väldigt mysigt på kvällen! 
 
Dagen före valborg var det kvalborg och då var vi ute på nationerna, det var enormt mycket folk. På den
nationen vi från början skulle gå på så stängde de av kön precis framför näsan på oss och sa att det inte 
var någon idé att stå eftersom vi ändå inte skulle komma in. Så vi gick vidare, kvällen vart väldigt bra ändå!
 
Figur: Detta var ungefär en fjärdedel av kön, sinnessjukt! :P
 
På valborg satt vi först vid fyrisån och drack champagne samtidigt som vi kollade på flottarna som 
alla studenter hade byggt och åkte med längs ån. 
 
Efter det gick vi till parken där det var sjukt mycket folk! vi hade lite picknick som Elias och Jessie hade fixat.
Vädret kunde inte vara bättre och det var riktigt bra stämning. 
 
Figur: I parken var det också gott om människor! ^^
 
Lite senare gick vi även på något som kallas champagne-gallopp, vilket betyder att alla köper en varsin flaska
champagne och sprutar ner varandra med den. Tror ni att man blev blöt? det är bara förnamnet, haha! ^^ Det
var minst sagt en udda upplevelse, inget jag skulle göra i vanliga fall om man säger så. 
 
Kvällen blev ganska lugn med grillning och kubb. Som sagt så var det ett grymt trevligt sällskap och 
kommer minnas den här vistelsen länge. Jag och min kompis Joel som också följde med åkte ganska
tidigt dagen därpå. Jag skulle jobba och hann precis i tid. Därför hann jag inte riktigt skriva igår! ;)
 
Det var mitt valborg 2016 vilket kan summeras: 5 toasters/ 5. Hoppas att eran valborg var trevlig!
 
Stay strong!
Stay tuned!