Allmänt, träningstips 100%, always strive to become the strongest version of yourself, bukfett, fett, fettförbränning, hälsa, kost, minska cravings, minska fett%, never say you can't, simzore, simzore fitness, träning, träningsblogg

"Bränn bukfett så här!"

Hej på er! 
 
Vilket fint väder det är! jag försöker njuta av det så mycket som möjligt nu och jag
hoppas att ni gör det också! :D
 
Jag vet att jag inte ska klaga men för mig personligen går det mycket tyngre att träna när det är varmt.
Det kanske bara är något mentalt men jag känner att energin försvinner ganska fort. Kan ha att göra med 
att jag körde ett riktigt mördar-benpass igår som jag inte riktigt återhämtat mig från....
 
Till dagens ämne som är fett. Detta är ett hett ämne och många jag pratar med undrar vilka övningar
och kostillskott som minskar bukfettet?
 
Mitt svar är tyvärr så att det går inte att punktmarkera vart fettet kommer försvinna eller förbrännas från kroppen. 
 
Vi är alla olika och vart man lagrar fett är ofta en fråga om gener. Jag själv är en person som lagrar mitt fett på 
sidorna av buken, aka "the love handles"  aka bilringar. Det är inte bara där jag lagrar fett, det sker över hela
kroppen, men det är ofta där som det sista fettet behålls. Vissa kanske har andra ställen där det sista fettet som
är svårt att bränna bort lagras, rumpa lår och buk brukar dock vara de vanligaste ställena på kroppen. 
 
Figur: Jag lagrar mitt fett på sidan av buken, kanske inte får ölkagge, men bilringar finns det risk för! ^^
 
När du bränner fett är det alltså en fysiologisk process som sker i kroppen och den bestämmer vart 
i kroppen fettet ska tas ifrån. Ingen övning i världen kan endast bränna bukfett, inte heller något kosttillskott.
Utan det bränner snarare fett över hela kroppen, sedan är det upp till generna som föräldrarna gav dig var du
har det största fettlagret. 
 
Hoppas att detta gav er lite kunskap så att nästa gång ni ser på tv.-shop kan skratta åt deras fantastiska
argument varför just deras maskin bränner fett, speciellt bukfett!
 
Stay strong!
Stay tuned!