Allmänt, Motivation, Personliga framsteg, träningstips 100%, 2016, UG, adidas, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, never say you can't, skor, stark, starkare, staystrong, staytuned, strengh, styrka, träning, träningskor, träningsmode, träningsskort, underground, undergroundtraining

Träningen från helvetet och nya skor

God kväll mina vänner! 
 
För ett tag sedan köpte jag nya skor som jag inte har använt än. De var tänkt att jag skulle använda dem
på diverse träningspass och nu fick de testas ordentligt. De gjorde ett ganska bra jobb måste jag säga 
(inte för att det är skorna som gör jobbet men men ^^) Jag kunde inte låta bli heller eftersom de var sänkta
från 99 Euro till 33. Då var jag bara tvungen att passa på! (shoppaholic-varning på mig!)
dessutom tycker jag att de är snygga, vad tycker ni? :)
 
Figur: Modell adidas Originals ZX FLUX WEAVE. Riktigt sköna, de hade lila snören först men
svarta tillkom.Tyckte att det blev något snyggare! :P
 
Kom nyss hem efter att ha kört ett undergroundpass på gymmet. Att passet heter underground måste verkligen
vara för att träningsstilen är uppfunnen av djävulen själv. Så jäkla jobbigt och jag är en sån som inte kan 
hålla igen heller. Dessutom är det raka motsatsen mot hur jag brukar träna i vanliga fall, jag tränar ofta kort och
explosivt med mycket vila. Underground å andra sidan är att klämma in så mycket på en timme som möjligt!!!
 
Det är en cirkelbaserad träning där man kör i grupp, vilket jag tycker är väldigt bra eftersom man kan
peppa varandra och det är olika hur länge man kör men under ett varv är vilan aldrig mer än 30 sek. Brukar
snarare vara 10-15 sek, vilket är minst en tiondel av vad jag brukar vila! ;)
Övningarna är riktigt roliga, många är baserade på styrka och explosivitet men i slutet blir det snarare
ren uthållighet. För att ni ska få en bra förståelse så kommer här ett exempel på ett varv med underground-
övningar. 
 
Video: Exempel på ett varv med underground!  
 
Man kan kanske inte tro att det är så jobbigt som det faktiskt är. Jag var lite kaxig i början, började
med det efter nyår och första passet var jag nära på att spy. Det är inte ovanligt att jag får 
blodsmak i munnen, då vet man att det är jobbigt! ;)
 
Nu ska jag passa på att äta, tror nog att jag brände en och annan extra kalori på det där passet. Ha det så
bra kära ni så hörs vi, kom ihåg:
 
Stay strong!
Stay tuned!
 
#1 - - Matilda Berlin:

Lite utav ett helvete när man kör, men så otroligt jäkla skönt i kroppen efteråt =)

Svar: Jo det håller jag verkligen med om! ^^ Är bodyjam lika jobbigt? ;)
Simzore

#2 - - Matilda Berlin:

Lite utav ett helvete när man kör, men så otroligt jäkla skönt i kroppen efteråt =)