Allmänt, Motivation 100%, 2016, always strive to become the strongest version of yourself, coaching, fitspo, gym, hjälp med träning, inspiration, never say you can't, staystrong, staytuned, träna, träning, träning

Att Våga Göra Vad Som Krävs!

Hej på er! 
 
Dagens inlägg kommer med inspiration från en vän från gymmet. Han är en kille som gör de absolut
konstiga förberedelserna innan han tränar. Han ligger på golvet och göra all världens akrobatiska 
ställningar och han går runt med fastbundna fötter för att aktivera musklerna i rumpan. 
 
Det han gör kan för många verka helt absurt och många måste tro att han är lite knasig när han går 
runt som en pingvin/zombie på gymmet. För honom är det dock en självklarhet för han ser fördelarna
med det. Jag tror att de flesta inte tänker samma tankar om honom när han väl börjar lyfta för han 
är en av de stakaste på gymmet med ett marklyft på minst 260 kg.
 
 
 
Ni förstår nog var jag vill komma med detta, att göra vad som krävs ska inte påverkas av andras åsikter.
Om han hade brytt sig om vad andra tyckte om hans "udda beteende" skulle han troligtvis inte vara
den starkaste. 
 
Man ska såklart inte göra saker som kan missgynna andra bara för sin egen vinning men jag tror 
snarare problemet ligger i det man inte vågar göra pga andras åsikter. Tyvärr är dagens samhälle 
sådant att man lätt utsätts för näthat om man gör något som är "udda"; och det är lättare sagt 
nä gjort att bara säga "strunta i dem". 
 
Men om det gynnar dig att göra något ska detta definitivt inte stoppa dig. Min vän på gymmet har 
gett mig den insikten och jag gör nu samma typer av övningar för att se hur mina resultat förbättras, 
väntar bara på att någon ska komma fram och fråga "vad fan håller du på med?!". Då ska jag med 
ett leende förklara vad det är bra för och be hen att prova själv! ^^
 
Stay strong!
Stay tuned!