Allmänt, Kost, Personliga framsteg 100%, Mattips, always strive to become the strongest version of yourself, fitness, fitnessblogg, god mat, mat, matporr, matprep, mycket mat, never say you can't, nyttig mat, nyttigt

Matporr: Dietande och impulsätare varnas!

Godkväll! 
 
Var ganska sliten idag sen gårdagens lyft, tog en sovmorgon och det behövdes verkligen.
Efter några timmars stillasittande blev jag ganska snabbt rastlös och kände att jag var tvungen att
dra till gymmet en sväng för att känna på grejerna! :P 
 
Där träffade jag även många av de andra som var med under gårdagen, de kunde heller inte hålla sig 
borta från järnet! 
 
Jag blir jäkligt sugen på att lyfta tungt, att tävla har inte varit på kartan innan men nu ska det bli av. Jag
har alltid varit en som förespråkar att lyfta tungt i jämförelse med att köra många repetitioner. Det kanske
har att göra med att jag satsar på att bli stark, det beror ju helt på vilka mål man har. Kör man crossfit är det 
inte användbart att vara max-stark, då ska man vara stark och ha uthålligheten. 
 
Nu när siktet är inställt måste målen göras om och fokuset måste ändras något. Planen är att öka mina lyft
och jag kan öka i kroppsvikt om jag planerar att tävla i 74 kilos-klassen. Måste därför se till att få i mig tillräckligt
med mat och jag började redan igår med en bra buffé och ikväll laddar jag också upp lite.
 
Figur:500g entrecote, en plåt potatis (ca 1 kg) 1 avokado + sallad
 
Figur: Exra saftigt med liite rosa i mitten, just how i like it! ^^
 
Figur: Chokladglass med svenska jordgubbat till efterrätt! :)
 
Så här kommer det såklart inte att se ut varje måltid, om jag inte väljer att köra periodisk fasta förstås. Ni kommer därför i framtiden troligtvis se tips på nyttig mat som ger energi till gymmet. Förhoppningsvis även
en muskulärt växande Simon.
 
Stay strong! 
Stay tuned!