Allmänt, Personliga framsteg 100%, 210 kg, ben, benböj, bänkpress, gameday, knäböj, marklyft, never say you can't, styra, styrka, tävling, öka i styrka

GAMEDAY!

Hej på er mina vänner! 
 
Idag har det varit en riktigt bra dag med styrkelyft i fokus till 100%. Vi hade vår interna "tävling" där vi alla
maxade i något lyft. Det var riktigt kul och vi alla gick nog ifrån gymmet med ett eller annat PB vilket är ännu
roligare.
 
Jag själv körde över förväntan alla tre lyften och det slutade med:
 
Ben: 160 kg ( slog därför PB med 10 kg) 
Bänkpress: 117,5 kg ( har tagit 120 förr men då vägde jag 5 kg mer så ser det som en form av PB)
Marklyft: 210 kg 
 
Totalt: 487,5 kg @ 71 kg kroppsvikt
 
I knäböj/benböj/squaaat har jag som nämnt tidigare börjat med en ny teknik som har känts väldigt ovan,
bara kört den 2 pass innan och då med 80 kg på stången, så målet var att gå upp till 120 kg och känna
att tekniken inte föll.... Det blev inte riktigt som planerat om man säger så. Med den nya tekniken kändes
det mycket stabilare och jag ökade 10 kg varje set upp till 160 kg. Hade nog kunnat krama ur lite mer men 
kanske förlorat lite teknik då. Med andra ord var ben en riktig överraskning!
 
I Bänkpressen var målet 115 kg med den nya kroppsvikten. 120 kg tog jag för två och ett halvt år sedan 
då jag hade bulkat upp mig. med andra ord är jag glad över 117,5 kg men med det sagt så vet jag att jag har 
mer att ge, min platå i bänken har precis släppt så nu ska det öka snabbt upp till 130 kg iaf.
 
I Marklyften hade jag lite av ett drömmål att ta 220 kg men efter att ha tagit ut mig i de andra lyften hade 
inte nervsystemet så mycket att säga till om. 200 kg kändes väldigt tungt så jag var väldigt pessimistisk till 
att klara 210. Med lite jävlarannamma gick den dock upp! så här i efterhand ångrar jag att jag inte slängde på
215 kg och chansade lite. jag har aldrigt misslyckats med ett marklyft och jag är nog för feg och vill inte 
bryta den trenden. Någon gång måste jag faila ett lyft! 
 
Tyvärr blev det inga bilder från spektaklet, var helt inne i min egen lilla värld och fokuserade på mina lyft.
 
Figur: En salig blandning, men gott var det! vill inte veta hur många kalorier det var i den måltiden ;)
 
De andra killarna var också riktigt starka med väldigt bra ökningar, vi peppade varandra och det var 
en väldigt bra stämning. Efteråt gick vi alla ut och käkade buffé, och när man är med majoriteten grabbar 
som alla väger mer än en själv måste man ju hävda sig och klämma minst lika mycket käk som dem... Så 
här i efterhand var det fan en halvdålig idé, 3 stora tallrikar senare + efterätt så hade jag fan träningsvärk i 
magen! Har legat i sängen i 2 timmar för att smälta maten! men om de andra blir starka av att äta så är 
det bara för en själv att sätta igång! ;)
 
I höst är jag inställd på min första riktiga tävling (amatörtävling) och då ska siffrorna öka några procent innan 
dess. Never say you can't
 
Stay strong!
Stay tuned!