Allmänt, Träning, träningstips 100%, High intensity interval training, high reps, highbar, highintensity, knäböj, knäböj fram, never say you can't, squat, squats

Effektiv träning, testa detta!

Hej på er! 
 
Hoppas att allt är bra! själv har jag kört ett riktigt mördar-benpass vilket känns nu, kan knappt gå. ^^
 
Nu är jag tillbaka efter mina maxningar och idag var de första benpasset. Kändes bra även om jag ville
köra lite tyngre. Dock så var det vikter som jag brukade köra med min ursprungliga teknik, och i och med
att jag klarade vikten (5x130 kg) med ny teknik måste jag vara ganska nöjd ändå.
 
Figur: Kan gå något djupare, måste få in nya tekniken bara! :P
 
När jag kom till gymmet var några vänner där redan och en av dem pratade om att han hade kört 100 reps
på en vikt med så lite vila som möjligt i highbar-böj. Jag fick då för mig att jag skulle köra samma sak...
fast front squats. Laddade på nätta 60 kg och började reppa. De första 40 gick okej men sedan
blev det ett rent helvete! Det var bara viljestyrka sista 30 repetitionerna och efteråt var jag helt avdomnad.
 
Så det kan vara ett tips till er som vill få in ett snabbt effektivt pass som känns bra mycket efteråt. 100 reps
i marklyft, knäböj eller bänkpress gör vem som helst trött. 
 
Får se om jag kan gå imorgon, lite smådålig tajming då det är midsommar men lite sill och potatis...
och kanske en nubbe i vardera ben så ska man nog stå stadigt sen! :)
 
 
Figur: Stadig fruskost med en omelett m skinka och ost, Blåbörsgröt och några rostade mackor.
Satt fint! ^^
 
Om vi inte hörs imorgon så få ni ha en fin midsommar! ät mycket jordgubbar, färskpotatis och sill! 
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - ida:

Jag har en veckans blogg tävling på min blogg!
Hoppas du skulle vilja vara med :)