Allmänt, Kost, träningstips 100%, 190 kg, always strive to become the strongest version of yourself, avokado, grönsaker, kostråd, marklyft, mineraler, never say you can't, vitaminer

Ta hänsyn till detta och bli starkare!

Hej på er kära läsare!
 
Idag är det vilodag från gymmet för min del, men med det betyder det inte att jag ska slappna av på
alla fronter. Det är så många andra faktorer som spelar in för att bli starkare, äta rätt, sova, massage.
Det blir lätt att tillsammans med vilodagen också ta en dag från att "äta hälsosamt" också. 
 
 
Figur: Mina vener verkar också gilla en vilodag, konstig nog! ^^
 
Jag tänker lite tvärtom, vid en vilodag tar jag chansen att "boosta" upp kroppen med extra mycket nyttigheter
och använder massagen för att frigöra slaggprodukter som bildas i kroppen. Detta kombinerat med en lugnande
promenad brukar göra mig återhämtad och taggad inför nästa träningspass. Inom styrkelyft är det viktigt
att ha den mentala styrkan, den är lika viktig som den fysiska. Att gå ut från ställningen med 160+ kg på
axlarna kan få en att börja tvivla på sig själv, sin förmåga men att veta att man har laddat rätt inför lyftet
kan vara skillnaden mellan att lyckas eller att misslyckas.
 
Figur: Rikligt med grönsaker ska det vara! utöver det så har vi bacon-lindad fläskfilé med hasselbacks-
potatis
 
Hur ger man sig själv bästa förutsättningarna då? jag ska senare göra en liten video där ni i detalj får se vad
jag gör på en typisk "vilodag". Idag kan jag jag ge er tipset att äta mycket frukt och grönt. Det är högsäsong
för alla möjliga grönsaker nu och mycket är svenskodlat, vilket är jättebra. Jag försöker äta en stor portion 
grönsaker till varje måltid för att försäkra mig om att jag får i mig mycket vitaminer och mineraler. Avokado 
är något som kanske inte odlas i Sverige men är otroligt nyttig och anses som en mirakelföda för att den 
innehåller så många näringsämnen.
 
 
 Video: Från måndagens mark-pass, inte tappat så mycket sen senast, tränar upp 
explosiviteten! ^^
 
Med det lilla tipset så säger jag på återseende!
 
Stay strong!
Stay tuned!