Allmänt, Personliga framsteg 100%, E-Type, Nightwish, Tenacious D, bråvalla, festival, fhg, första hjälpare, första hjälpen, mumford and sons, never say you can't, norrköping, rammstein, röda korset, volbeat

Bråvalla ur ett annorlunda perspektiv!

Hej på er! 
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev. Anledningen till detta var att jag har varit bortrest. Var hem till dalarna
under midsommar och sedan i onsdags så har jag jobbat på bråvalla-festivalen som första hjälpare i 
röda korset. 
 
Figur: Den här bilden som en kollega tog summerar bråvalla-festivalen bra!
#sistadagen #goingoutstrong #Teletubbies
 
Under mina nätter (17-05) på festivalen har jag fått en fantastisk erfarenhet som första hjälpare och det 
känns så härligt att kunna hjälpa människor som är där för att ha roligt, men som av en anledning
skadar sig eller far illa på annat sätt. Många är enormt tacksamma och fler än en gång var det personer som 
tog tag i mig och sa "Tack för att ni finns" eller "Jag uppskattar det ni gör". Det får en att bli lite varm om
hjärtat och man förstår att man fyller en viktig funktion. Detta var mitt första uppdrag och jag var lite osäker
till en början om jag skulle klara det eller inte, dels för att det var 4x12-timmarspass men även för 
att jag inte hade varit med och behandlat skadade förr. 
 
Figur: Ett gäng grymt duktiga och vänliga första hjälpare jag fick äran att lära känna!
 
Första hjälpen-gänget som ställde upp var helt fantastiska, verkligen engagerade och måna om att hjälpa 
människor. Jag kände direkt en väldigt bra gemenskap med många och de tog hand om mig på ett väldigt bra
sätt för att det var min första gång. Därför kände jag mig också trygg och kunde behandlade skador eftersom
jag visste att det bara var att fråga någon kollega om jag kände mig osäker på någonting. 
 
Som ni kanske har hört på nyheterna så har det varit en del våldtäktsfall på bråvalla och det tycker jag självklart
är jättetråkigt. Det är något som aldrig ska hända och ingen ska behöva hamna i en sådan situation.
 
utöver de tråkiga händelserna så har det varit en ganska städad festival, för att vara över 50 000 besökare så
tror jag att majoriteten skötte sig, de är ju där för att ha roligt. Jag har också haft roligt, fast sett från ett annat
perspektiv vilket jag absolut inte ångrar. Utöver jobbet så fick jag se alla band som jag ville, tenacious D, Nightwish, Rammstein, mumford and sons och Volbeat. 
 
Figur: Första spelningen var E-Type!
 
Figur: Fick äntligen se Tenacious D, det var väldigt efterlängtat! 
 
Figurer: Såklart så måste det vara lite lerigt, det är ju festival! ;)
 
Så summan av kardemumman är att det har varit en jätterolig tid där jag träffat många nya vänner
och jag ser verkligen fram emot att ställa upp som första hjälpare nästa år. 
 
Ta hand om er där ute!
 
Stay strong!
Stay tuned!