Allmänt, Motivation 100%, 2016, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, botemedel, botemedel demens, hjälp med träning, hälsa, klara mål, motverka demens, må bra, never say you can't, staystrong, staytuned, träning, vetenskap, vetenskapens värld

Träning kan motverka demens!

Hej på er! 
 
Hoppas att ni alla har en bra kväll, själv har jag precis tränat. Blev ett lite lättare ryggpass där jag passade på
att träna på tekniken i marklyften. Personligen tycker jag att den är ganska bra men det händer att startpositionen
blir lite sned vilket påverkar hela lyftets stabilitet. Blev även en del grepp-träning vilket jag inte brukar göra annars.
 
Apropå träning hörni... Veckans vetenskapens värld på svt handlade just om träning och dess goda effekter. 
Var riktigt intressant och jag hoppas att ännu mer forskning görs inom området för jag är säker på att de
har fler positiva effekter än vad vi vet i dagsläget. För att inte spoila något för er så föreslår jag att ni tittar
på programmet. Segmentet om just träning är ca 30 minuter och jag lovar att ni också kommer finna det 
intressant. Klicka på bilden för att komma till avsnittet...
 
Figur/Video: Vetenskapens värld kan vara väldigt intressant, tanten var ju skön! ^^
 
Dags för mig att äta middag, have a good one! 
 
Stay strong!
Stay tuned!