Allmänt, Personliga framsteg 100%, 2015, 2016, aldrigvila, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, blicka framåt, framsteg, klara mål, mål, målsättning, never say you can't, personliga framsteg, satta mål, stark, stark kille, starkare, staystrong, staytuned

2016, möjligheternas år!

Hej på er! 
 
Nu var det ett tag sedan igen, har haft mycket i plugget nu sista tiden (vanliga ursäkten)
men nu är jag klar med allt som skulle göras. Det enda jag gör nu är exjobb så utöver det
är det inte så mycket annat än träning, eller det är klart att det finns annat men ni fattar ;).
Därför ska vi se om jag kan börja blogga igen. Har vårt att släppa det eftersom
jag tycker att det är roligt att skriva. 
 
Ni ska få en liten summering av mitt träningsår 2015 och vad mina tankar är kring året
vi nu lever i. Tänkte börja med att gå igenom förra året.
 
2015
Ett år av både nedgång och uppgång. Under våren gjorde jag mindre framsteg än vad
jag hoppades göra och under sommaren var jag ju ute på en tågluff. Med dålig kosthållning 
och allmänt lågt kaloriintag gick min vikt nedåt ganska rejält. Det slutade med att vågen visade
runt 67-68 kg när jag kom hem. Då var man inte speciellt kaxig. När jag kom tillbaka till gymmet
var det knappt att jag bänkade 80 kg. Inte för att jag bryr mig så mycket i just bänken men det 
var bara ett exempel, resten av lyften minskade också rejält. Lärdom från detta: håll igång på
semestern om du har möjligheten ^^.
 
Figur: Jag på resan i somras, vikten hade gått ner till 67-68 kg
 
Jag var dock fast medveten om att det skulle gå ganska snabbt att komma tillbaka bara jag 
höll mig konsekvent och nötte på. Det gav resultat och jag gick ganska snabbt upp till 72 kg i 
kroppsvikt och styrkan följde med vikten. Jag har alltid haft svårt att gå upp högre i vikt, trodde jag men
det var en person (du vet vem du är) som fick mig att inse att jag faktiskt äter för lite. Efter att ha börjat
äta lite mer, alltså inget frossande utan bara öka portionerna något så har jag ökat några kilo till,
utan att ha lagt på mig alltför mycket fett. Inte om man jämför med tidigare år. 
 
Figur: Bulken för 2 år sedan till vänster, årets till höger, på båda är vikten 76 kg.
 
Figur: Efter deffen blir det nog lite fler detaljer som ploppar fram! :)
 
2016
året av möjligtheter och jag satsar just nu på att bli så stark som möjligt. Om en månad ungefär kommer 
jag att starta en liten deff för att få fram sexpacket lite.Då får ni förhoppningsvis följa mig och kanske ta del 
av några små knep som jag använder för att minska några kilo. Om jag lyckas motivera en och annan person
att äta lite hälsosammare är det en framgång i sig. Det ska inte vara svårt att hälsosamt, jobbigt...ja kanske
men det jobbiga blir mindre jobbigt när det är en rutin, inget är lätt i början....
 
Med dessa ord hälsar jag välkomna till bloggen 2016. Lets do this!
 
Stay strong!
Stay tuned!
 
 
 
 
#1 - - Joanna- Från 95- 65 kg!:

heja dig!

Svar: hehe tack så hjärtligt, kan behöva den peppen! :D
Simzore