Allmänt Layne Norton, PH3, Personlig utveckling, always strive to become the strongest version of yourself, gains, never say you can't, personlig träning, personliga framsteg, strong, stronger, strongest

Slut på velandet!

Hej på er,
 
Som rubriken lyder så finns det nu inga ursäkter längre. Den senaste tiden har jag "nöjt" mig med de vikter som jag lyckats lyfta och det har gjort mig mindre motiverad att öka i styrka. Som jag har predikat till er innan så är det enormt viktigt att faktisk ha mål, både delmål och långsiktiga mål. Det är också viktigt att ha en plan hur man uppnår dessa mål. 
 
Som med det mesta så uppnås mina mål med hjälp av träning och jag har på senaste tiden inte rikgtigt följt något schema. Detta ska det nu bli ändring på. Följer från och med idag ett program utav en av Amerikas mest framstående personliga tränare som även tävlar själv. Man ska dock ha i åtanke att även om en personlig tränare tävlar själv så betyder det inte per automatik att hen vet allt, speciellt inte allt som passar just dig. 
 
Jag studerade ett program som han lagt fram som heter PH3, det är bara för er att googla på det för mer info. Sammanfattningsvis kan man säga att det är en blandning av styrka (Power) och muskelökning (Hypertrophy) genom att ha de tre basövningarna mark, bänk och böj som en grund. Ganska simpelt egentligen och det är precis så jag vill ha det. Det är ett 13 veckor långt schema där målet är att öka muskelmassa och bli starkare i slutändan. 
 
Dagens pass bestod därför av alla 3 lyften, inget annat. Bara 2 set vardera av bänk, mark och böj. Jag började med böjen och redan efter ett set var jag helt slut. Känner mig ovan att köra så många repititoner (9) på relativt hög vikt (115 kg), speciellt efter 2 veckors upprhåll, men jag såg det som ett sätt att kicka igång kroppen och det gjorde det verkligen. 
 
Så nu är det slut på krusidullerna, inget mer fjollande och trevande i blindo. Nu är målet att bli så stor som möjligt och så stark som möjligt. Med det sagt så hör det också till att äta rikligt med mat. Ska därför sätta mig ner och njuta av min räklåda (eller vad det kallas) som jag gjorde nyss. Let's make some gains!!!
 
Figur: Något som mor gjorde när jag var yngre, ägg, räkor och vitt bröd är det enda som behövs! ^^
 
 
 
Stay strong!
Get stonger!
Stay tuned!