Allmänt, Personliga framsteg, träningspass Layne Norton, PH3, always strive to become the strongest version of yourself, body, bodybuilder, bodybuilding, fitness, fitnessblogg, never say you can't, program, pump, recension

Min åsikt om pH3

Hej på er!
 
Idag körde jag mitt andra pass på min andra vecka´på träningsprogrammet pH3 och jag tänkte ge en liten recension. Detta är min uppfattning och som med allt annat så är det individuellt vad som funkar. Jag har alltid strävat efter den här balansen mellan muskelbyggande och styrka och bara efter den här tiden inser jag hur jäkla bra balans det är mellan dessa. Det blir något konstigt mentalt, idag när det "bara" var överkropp och hypertrofi så kändes det som en vilodag, samtidigt so jag fick ett bra pump och jag tog ut mig. 
 
Det svåra är för mig att hålla igen, det står att man ska köra 6-8, 3 RIR som står för Reps in reserve. Alltså ska man köra till man tror att man klarar 3 till, då ska man sluta. Jag har ofta kört till jag inte orkat mer AKA till "failure" så det blir en viss omställning. 
 
Det här är min inledande uppfattning om programmet, så det är klart att jag inte kan säga om det "fungerar". Samtigt så fungerar alla program om de är tillräckligt utmanande. I och med att det känns bra redan nu så bådar det gott inför kommande veckor. Kommer fortsätta uppdatera mitt program och dokumentera mina framsteg. Dels för att ni ska få en inblick i hur det går och se om det ger resultat och dels för egen del. Istället för att skriva i min privata loggbok så kan jag lika gärna göra den offentlig, allt för er! ;)
 
Figur: Dagens pass kändes riktigt bra, mycket volym och bra pump! ^^ Da PumP! 
 
Jag kommer dokumentera resultat styrkemässigt men även utseendemässigt, mitt mål är nu att bli så stor som möjligt. Inte genom att bara lägga på mig massa fett, även om det kommer bli lite av det också. Jag går in i min bulk nu och siktar först och främst på att öka runt 5 kg, ligger nu runt 72 kg. I och med att det är ganska lite viktökning ( ca 0,5 kg/ vecka) så är det förhoppningsvis majoriteten muskelmassa.  Nu har jag ju iofs lärt mig att deffa effektivt så det är inga problem om det blir lite extra fett. 
 
Stay strong!
Stay tuned!