Allmänt, Personliga framsteg, Tips I Livet 100%, Layne Norton, PH3, advanced, always strive to become the strongest version of yourself, hittapassionen, kärlek, lift, lyfta skrot, never say you can't, passion, program, styrka, öka i styrka

Hitta din passion!

Hej på er, 
 
Vad klappar ditt hjärta lite extra för? Jag tror att det är väldigt viktigt att hitta något som man är väldigt passionerad över i livet. Det kan vara något så enkelt som att samla på något. Det viktiga är att man hittar något som man tycker är roligt och intressant i början. 
 
Figur: Bigger by the day, första vilodagen imorgon. Kommer att behövas! ^^
 
Jag har en stor passion för tyngdlyftning, det har ni nog inte missat. I och med det så är det lika viktigt att ha samma passion för saker som stödjer tyngdlyftningen. En person som tränar hårt måste även skaffa kunskaper i att äta rätt och att återhämta sig på rätt sätt. I början kan man äta vad som helst och sova lite mindre men för detta, likt ett förhållande blir inte hållbart om man inte gör saker som stöder ens passion på rätt sätt. Jag har lagt ner hundratals, om inte tusentals timmar på läsning, youtube-klipp och praktisering som har gett mig kunksap i hur mycket av det jag gör hänger ihop. Det är inte slut än heller, det kommer hela tiden nya studier och ny information i hur man tränar smart och effektivt. Liksom med alla andra nyheter så ska man såklart vara kritisk mot det nya och kanske inte lita på allt som står på internet. När tillräckligt mycket kunskap samlats kan man ganska snabbt se om något verkar logiskt eller ej.
 
Det kommer också komma en tid då jag verkligen inte vill åka och träna men jag gör det ändå för att jag vet att cirkeln kommer att slutas och jag kommer att gilla det igen. Man måste räkna med upp-och nedgångar, ett dygn måste ha en natt, ett år måste ha en vinter men som sagt, cirkeln sluts och då strålar solen återigen. Detta är ett fenomen som är typiskt för nyårslöften som görs på gymmet, vid första uppförsbacken så stannar man och ger upp, när det i själva verket är då man ska ta i och kämpa på. När du står där uppe på krönet och inser vad du åstadkommit och får njuta av nedförsbacken, är inte det en känsla som är värd lite svett och smärta i början?
 
För er som saknar en passion där ute, ut och testa på nya saker. Vi lever i en tid och på en plats som tillåter väldigt mycket frihet och ger möjlighet att testa. Jag ser mig själv som en person som har många strängar på min lyra, jag kan lite om mycket och i och med att jag testat på mycket så har jag också lärt mig mycket på vägen. Med andra ord så är det aboslut inte fel om du inte hittar din passion på en gång, tvärtom så blir det ytterliggare en kunskap som du kan ta tillvara på. 
 
Slutligen så tänkte jag dela med mig av ett litet videoklipp som sammanfattar det träningsprogram som jag kör. Som han säger så är detta ett program för avancerade lyftare men övningarna som utförs bör alla köra,
 
 
 
Star strong!
Grow big!
Stay tuned!