Allmänt, kosttillskott, träningstips always strive to become the strongest version of yourself, elektrolyter, fitness, fitnessblogg, hjälp med träning, hälsa, information kost, kost, kostinformation, never say you can't, salt, simzore fitness, träning, träning7

Det bästa kosttillskottet som finns!

Hej på er!
 
Jag tänkte nu ge er som vill öka prestationsförmågan i gymmet i ett litet tips, det är sällan jag uppmanar personer att ta kosttillskott, näringsämnen ska i första hand komma från mat. Det här är dock ett undantag... Ish. Ni kommer förstå vad jag menar snart. 
 
 
 
Först tänkte jag be dig tänka efter, när åt du ute senast? snabbmat eller på restaurang? tränade du efter den måltiden? kändes det bra? 
En annan fråga, har du någon gång varit ute i solen en varm sommardag eller suttit i bastun en stund och efter det tränat? hur kändes det då? segt? kände du dig mer orkeslös än vanligt? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nog med alla jobbiga frågor. Svaret på alla dessa frågor är något som folk sällan tänker på, SALT. eller rättare sagt Natriumklorid där den hemliga ingrediensen är natriumet. Att öka saltintaget innan träning är ett enkelt sätt att få många fördelar. För det första ökar blodtrycket i och med att blodvolymen ökar, du får då bättre genomströmning och det bodybuilders kallar pump.
 
 
 
 
 
Eftersom blodvolymen i musklerna ökar så ökar även uthållighet och explosivitet. Eftersom du "sväller" upp lite så skyddar vätskan även leder vilked minskar besvär med leder. De flesta av oss vet också att en bra elektrolyt-nivå minskar risken för muskelkramper. Har du någon gång vaknat upp i sängen av att vaden (eller annan kroppsdel) krampar? det har ofta att göra med för låg nivå av elektrolyter aka Salter.
 
Saken om att salt inte är bra för hälsan låter jag vara osagt men jag kan säga så här, vi är inte eniga idag om att salt är dåligt för oss. Vi vet att det ökar blodtrycket temporärt, javisst men det är många saker som gör det, Koffein, kolhydrater, alkohol, P-piller, värktabletter, lakrits, för att inte nämna Stress vilket är den långtidsvärkande blodtryckshöjaren och mer allvarlig. Salt har ganska liten påverkan på blodtrycket om man jämför dessa, ett friskt hjärta klarar av en temporär höjning. Dessutom har vi ett utomordentligt inbyggt regleringssystem som skickar ut överskottet med urinen om vi äter för mycket salt. Med det sagt så måste man komma ihåg att dricka vatten för att kompensera. 
 
Jag har börjat salta maten lite extra och jag känner att jag orkar mer nu och får dessutom bättre pump... Det kan också bero på att jag kör 30 reps enligt mitt schema som jag aldrig gjort förr. Ett litet tips till er alla....
 
Stay strong!
Stay tuned!