Allmänt, Motivation, träningstips 100%, 2016, Boo, Mattips, always strive to become the strongest version of yourself, blog, blogg, bloggare, hjälp med träning, information kost, kost, kostinformation, mat, mental träning, never say you can't, näring, tränign, träning

Träning vs Kost, vilket är viktigast?

Hej på er! 
 
Äntligen är våren här, den välkomnar jag med öppna armar, utan tvekan! Får alltid extra energi när
våren kommer, det är väl kombinationen av att det blir ljusare om kvällarna och, tja, lättare att cykla! ^^
 
Figur: Känner mig stark nu!^^
 
Dagens Undergroundpass var brutalt som vanligt. Det var en annan instruktör så lite annorlunda övningar blev
det. En del rörlighetsövningar som jag ska fortsätta med, för de sög jag på, minst sagt! ;)
 
Jag tänkte återkoppla det här med matens betydelse som jag nämnde i söndagens vlogg (ses här). Ofta
finns det två olika synsätt. Det finns de som börjar träna hårt utan en tanke på att ändra sin kost.
Jag menar... mår man dåligt är det inte alltid problemet att man rör på sig. Problemet kan ligga mycket
djupare än så, om man äter en osund kost kan inflammation uppstå i tarmen vilket försämrar näringsupptaget, detta leder ofta till en ond spiral som kan vara orsaken till en osund hälsa. Budskapet är att inte strunta i
kosten, den är extremt viktig för hälsan. Det är kroppens bränsle och att köra på spillolja är ingen hållbar
lösning, kör på jetbränsle! ;)
 
Sen har vi andra sidan av spektrumet där folk säger saker som "90% sitter i kosten"... Det är mer komplext
än så. Man kan äta hur nyttigt som helst men om man går till gymmet och gör några halvtaffliga lyft på samma
vikt, dag ut och dag in kommer man inte göra framsteg. Att ha ett schema som hela tiden sätter din styrka och
uthållighet på prov gör att kroppen kommer använda energin den får på ett effektivare sätt och saker som
nervsystemet kommer utvecklas som är ganska centralt i kroppen! ;) Visst, som jag sa i vloggen, en stark fysik
byggs inte i gymmet, den byggs i köket men för att tillåta den átt bli stark bör man testa gränserna på gymmet.
Ni vet mitt motto vid det här laget: Never say you can't . Mer specifikt om träning kommer i nästa inlägg, tills
dess....
 
Summan av kardemumman är, man kan inte sätta procentsatser på vilken faktor som är viktigast,
träning och kost samspelar i en symbios och ingen bör försummas! Tränar du mycket? ät mycket! 
Äter du mycket? ät mindre eller träna mer! med de orden lämnar jag er ikväll, hoppas att det var 
vettig läsning. Nu har jag tränat så självklart blir det mat på agendan! ha det!! ^^
 
Stay strong!
Stay tuned!