Allmänt, Kost 100%, 2016, Mattips, always strive to become the strongest version of yourself, egen pizza, eget recept, god mat, hälsa, hälsosamt, mat, never say you can't, nytt pb, nyttig mat, nyttigt, pizza, recept, staystrong, staytuned

Nyttig Pizza á la Simzore!

God kväll kära läsare,
 
Dagens träningspass gick bättre än väntat. Otroligt nog klarade 5 set med 3 repare på 140 kg i 
knäböjen. Som sagt, Never say you can't. Man är starkare än vad man tror bara man ger sig fasiken på
det. 
 
I det här inlägget vill jag visa att det går att äta mat som kan anses onyttigt utan problem även när
man är under ett kaloriunderskott. Vissa brukar använda cheat-meals för att de vet att de då överstiger
sitt dagliga kalorimål och går då ett steg bakåt. 
 
Min filosofi är en annan, jag anser att det fortfarande går att hålla kalorimålet genom att tillaga sin egen
"skräpmat" och göra det nyttigt. Det är inte så svårt, det är bara att hitta livsmedel som kan ersätta orginalet. 
Ett exempel som jag gjorde nyss, Pizza. Så här gjorde jag...
 
Tidsåtgång:
15 min
Förberedelse: 
Sätt ugnen på 225 grader.
 
Du behöver:
1 Libanesisk tunnbröd (alt. stort tortillabröd)
100 gram krossade tomater
100 gram rökt/kokt skinka
60 gram Paprika
60 gram Arla Pizza-Ost
Oregano
Basilika
 
Så här gör du:
Lägg brödet på vågen, detta gör det superenkelt att mäta upp påläggen. Häll på 100 gram krossade tomater
och bred ut över hela brödet. Skiva/ Strimla skinkan och strö ut över brödet. Tärna paprikan och strö över
brödet. Strö över osten i ett jämt lager. krydda med oregano och basilika.
Placera i mitten av ugnen och lämna den där i 5-10 min (till osten har smält). 
 
Figur: Pizza á la Simzore, nyttigt med 624 kcal, 49 g kolhydrater, 44 g protein och 23 g fett.
 
Som sagt, ett busenkelt recept som är mycket nyttigare än köp-pizza och i min mening godare. Detta
var tillbehör jag hade hemma men man kan såklart ha på lite vad man vill. Det Libanesiska tunnbrödet
passar dock perfekt till pizza-botten eftersom den blir lite knaprig som en stenugnsbakad pizza.
Pizzan kunde ha gjorts ännu mer kalorisnål genom att använda mager ost och kan alltid bli mer mättande
om man har på grönsaker. Kan tänka mig att nästa gång inkludera bladspenat och kanske även broccoli. 
 
Så, här har ni ett recept inför kvällen, hoppas att det smakar, det kan jag intyga att det gör! ;)! ;) 
 
Stay strong!
Stay tuned!