Allmänt, Träning 100%, 150kg, PB, PR, always strive to become the strongest version of yourself, knäböj, never say you can't, squat, squats, video, videologg, vlog

Nytt PR i böjen!

Hej på er! 
 
Idag var det dags för ett böj-pass utan dess like like! Det var dags att maxa och jag hade siktet inställt på 150 kg,
som jag alltid har sagt att jag tror att jag klarar men aldrig riktigt satt spiken i kistan, så att säga! ^^
 
Figur: Var lungt på gymmet idag! :D
 
Nu var tiden inne för att spika och jag tog mig tid att värma upp, ville inte känna mig stel innan så 
jag körde runt 5 uppvärmningsset, eller 2 reps på 145 kg var lite mer än uppvärning kan jag tycka så
här i efterhand! :P
 
Men så laddade jag upp 150 kg på stången och taggade till, första setet som jag filmade blev dock en
liten fail då jag fick lite för långt framåt-lut, kände att tyngdpunkten på skosulorna låg nästan framme
vid tårna. Djupet var dock okej tyckte jag. 
 
 Video: Ta i från tårna heter det... och det gjorde jag! ^^
 
Jag passade på att köra några set till medan jag hade energin, så det blev 4 set till på 150 kg :P
 
Sedan avslutade jag med 2 set med stop på 120 kg. 
 
Min vikt ligger runt 70,5 kg så det betyder att jag i allafall lyfter 2 ggr kroppsvikten, i böjen satsar jag på att 
ta 2,5 ggr kroppsvikten, vilket blir ca 175 kg. Att säga till årsskiftet vore ganska orimligt men som jag alltid
säger.... NEVER SAY YOU CAN'T
 
Stay strong!
Stay tuned!