Allmänt, Personliga framsteg 100%, 2016, HLR, Personlig utveckling, always strive to become the strongest version of yourself, första hjälpen, never say you can't, personliga framsteg, röda korset

Blivande första-hjälpare i röda korset!

Hej på er!
 
Ska strax dra iväg till röda korset för att genomgå en HLR-utbildning. Jag har nog inte
nämnt det tidigare men jag ska bli första-hjälpare inom röda korset. Det var en vän till mig
som tipsade mig om det, han är själv första-hjälpare och jag tycker om att hjälpa folk
så jag tänker...Varför inte.
 
 
 
Som första-hjälpare är man som det låter den första hjälpen som är på plats vid en olycka
eller där någon har skadat sig. Man ställer upp som frivillig på både mindre och större
evenemang. Vi kommer få en utbildning allteftersom och det börjar alltså med en HLR-utbildning på 2
tillfällen á 3 timmar. Har haft en liknande utbildning med Campushallen så jag tror inte
att det ska vara så mycket nytt men det är alltid bra att träna upp sina HLR-kunskaper. När det väl
behöver utföras på riktigt så är det ju viktigt att det sitter i ryggmärgen på en. Det kan vara skillnad på
liv och död. Ha en fortsatt trevlig kväll mina vänner! 
 
Stay strong!
Stay tuned!