Allmänt, vlog 100%, 211kg, PB, PR, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, marklyft, never say you can't, personlig träning, stark, stark kille, starkare, staystrong, staytuned, strength, strenth, strong, träning, träningsblogg

3xKroppsvikt i marklyften (video)

Hej på er! 
 
FUCK YEAH! 
Så utbrast jag när jag drog upp den där jäkeln! Det var grymt skönt att kunna bocka av ett mål som jag 
faktiskt var skeptisk till att jag skulle klara. 
 
Kände tidigare idag en grym träningsvärk sedan benpasset i måndags, och gårdagens UG- Pass gjorde 
inte saken bättre ;). Dock fick jag en del av motivationen att en vän på gymmet lyckades göra PR 
i marklyften igår ( han drog "bara" 270 kg! ) så jag tänkte lite, kan han kan jag! ^^
 
Det svåra med att maxa är att veta hur mycket man ska köra innan det skarpa lyftet. Fick en del bra feedback
coachning av en annan vän på gymmet och det bestämdes att jag skulle köra 1 x 195, 1 x 202.5kg och slutligen det 
skarpa 1 x 211 kg. 
 
195 kändes helt okej men 202.5 gick oroväckande trögt, det gick men nästa skulle bli 8.5 kg tyngre
vilket kanske inte låter så mycket men ligger man på marginalerna så spelar varje kilo roll. Hur gick det 
då?!:
 
 
 
 Video: Nytt mål sökes! ^^
 
 
Ni ser ju själva hur 211 kg gick, brukar alltid gå lite segt i bottenläget men när jag väl har stången 
ovanför knäna är det inga problem för mig att låsa vikten. Dock kände jag redan när den lyftes från marken 
att vikten var i min ägo...
 
 
 
Så, nu är 3 x Kroppsvikten avklarad. Morgonvikten låg på 70,3 kg och 70,3 x 3 = 210,9 kg (hoppas att jag inte 
dumförklarar er för mycket) ^^ 
 
Nu får jag klura på ett nytt mål, det finns en möjlighet att ta 220 till sommaren. Vi får se helt enkelt,
idag tänkte jag njuta lite, kanske till och med unna mig några polly! ;) Ha det så bra kära ni så hörs vi! 
 
Stay strong!
Stay tuned!