Allmänt, Personliga framsteg 100%, 185kg, 2015, 3x3, always strive to become the strongest version of yourself, basövning, fitness, fitnessblogg, fitnessfreak, fitspo, marklyft, never say you can't, pose, shit to fit, simzore fitness, stat, staystrong, staytuned, tyngdlyftning, weight, weightlifter

Tillbaka Till Tungt!

Hej på er! 
 
Vad kul att ni kikar in såhär på en fredag, hjärtligt välkommen in får man väl säga! idag har det varit en bra dag. Blev väldigt chockad av kylan när jag klev utanför dörren. Som tur var hade jag svirat om till vinterjackan! 
Figur: Kylan över Linköping! 
 
På förmiddagen jobbade jag i skolan, det är ganska mycket att göra för min del så jag har gått upp 06:00 varje morgon den här veckan. Ganska skönt när man väl kommer in i den rutinen, somnade kl 22:00 igår så jag fick bra med sömn. 
 
Vid lunch drog jag iväg till gymmet, med magen som knorrade något fruktansvärt. Den fick ett äpple så blev den nöjd och tyst ett tag. Nu är det ju tillbaka till tyngre vikter den här veckan och jag hade mindsetet att jag skulle dra tungt i marklyften. Skulle köra 3-repare och jag jobbade mig upp till 180 kg, det var inga problem. Körde på 182,5 kg innan jag maxade för 2 veckor sedan. 
 
Idag tänkte jag att jag hade alla förutsättningar att köra mer (utan en tanke på att man var helt tom i magen ^^). Jag laddade upp 185 kg och det gick tametusan! Det gick tungt men ´....det gick. Jag gjorde 2 set till på samma vikt vilket gjorde mig nöjd. Resten av passet gick som en dans också, även om ländryggen var helt slut! :P
 
Figur: 185 kg, inte mycket i en stor värld men lika jobbigt att lyfta för det! ^^
 
Figur: Herregud vad bra jag kan få till det ibland! not! :P
 
Tog en shake efter träningen och kände mig inte speciellt hungrig så nu tänkte jag ta igen kalorierna med en pizza! Den som spar han har! ciao! 
 
Stay strong!
Stay tuned!