Allmänt, Kost 100%, 2014, god mat, mat, matprep, spex, storkok

En stark fysik byggs inte i gymmet!

Hej på er!
 
Blev nyss klar med matlagningen för veckan, så skönt att slippa laga mat varje dag! ^^
Jag ser bara fördelar med att göra storkok, om man vet vilken typ av mat som går 
att mikra. Vissa maträtter blir inte alls lika bra när den kommer ut ur mikron i jämförelse
när den är nylagad. 
 
Många säger att det blir väldigt enformigt att äta samma typ av mat flera dagar i rad men 
jag är en sån som inte har några problem med det, i allafall inte med att äta samma några 
dagar. Hade kanske blivit skillnad om vi pratar veckor. 
 
Jag har nu börjat göra två maträtter som jag varierar mellan. För ett år sedan var det typ 
kycklingbröst 6 dagar i sträck, det kan jag erkänna att det blev lite enformigt, samma 
kryddning osv. Men det fungerade. 
 
När jag visade mitt senaste storkok så var det nog samma som jag visar er här idag, kyckling
och lax med ris och grösaker. Så nog har jag ätit samma typ av mat ganska länge nu, även om det
blev ett break i helgen då jag var hemma i Dalarna och firade min far (blev en del tårta som variation ;) ).
Jag gjorde samma maträtter nu för att det är så otroligt gott helt enkelt och det tar nog ett bra tag innan 
jag tröttnar. 
 
Min flickvän bjöd mig på stekta champinjoner kryddade med oregano för någon vecka sedan och sedan
dess har jag varit nästintill besatt av det. Perfekt för den som inte är allför förtjust i grönsaker och ändå
vill spara på kalorier. Det är mycket få kalorier i champinoner och gott som tusan. Rekommenderas!
 
Ikväll ska jag gå på spex med flickvännen och det ska bli intressant, första gången för mig och hon 
säger att det är jätteroligt. Det är en typ av komisk teater som studenter annordnar vad jag förstår.
Ska strax iväg så vil avsluta med några visa ord som Kenny "Strävan" Dahlström 
brukar säga.
 
"En stark fysik byggs inte i gymmet, den byggs i köket!"
 
 
Figurer: Dagens storkok, mums! stekta champinjoner med oregano är verkligen att rekommendera!
 
Ha en bra kväll allihop!
 
Stay strong!
Stay tuned!