Kost always strive to become the strongest version of yourself, chicken, fajita, god mat, kost, kyckling, mat, nyttig mat, tips

Taco Chicken!

Hej på er! 
Skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle lägga upp ett recept på min marinerade kyckling
om jag tyckte att den var god. Enligt mig så var det en av de godaste kyckling-rätter jag
ätit i hela mitt liv! Därför tänkte jag nu visa er hur man gör detta. Var lugna, det är inte alls
svårt, kan jag göra detta med mina enkla kunskaper gällande matlagning så kan ni det också! ;)
Detta är ett påhittat recept av mig så om det smakar konstigt så är det mig ni ska skylla på! ;)
 
Då kör vi! Det vi behöver är:
900-1000 g kyckling. Jag använder fryst som jag tinar dagen innan. Blir billigast...
Ett paket taco-kryddmix
En plastpåse (en zipbag är att föredra)
2 msk Matolja/olivolja
0,5-1 dl vatten
1 msk honung (valfritt)
 
 
Gör så här:
Blanda vatten, olja och tacokrydda (alt. honung) i en påse. Försök att blanda runt allt så att kryddan blir jämt
fördelad. Prova dig fram med mängden tacokrydda, jag tycker att en påse per kilo är lagom men
folk som gillar kryddad mat kan nog lägga i ett halvt paket till. gör små hål med en gaffel i din
kyckling för mer smak. Lägg därefter i din färska eller
upptinade kyckling i påsen och se till att blanda runt all krydda så att all kyckling täcks.
Tryck sedan ut så mycket luft du kan ur påsen och lägg den på ett fat. Lägg in allt i kylskåpet
och låt det ligga några timmar. Ju längre det ligger ju mer smak fås. Jag brukar låta den ligga 
i 4-6 timmar.
 
Tag sedan ut kyckling och stek den antingen i hela filéer eller skär den i mindre bitar. Detta
föredrar jag då det är lättare att se om kycklingen är tillräckligt stekt. Servera sedan med salsa
och klyftpotatis. Vill man lyxa till det kan man ha tsatsiki eller guacamole till.
Bör avnjutas efter ett hårt styrkepass för bästa resultat! ;)
 
Figur: Cooking in progress!
 
Stay strong!
Stay tuned!
 
 
#1 - - Sara:

Gud vad gott det lät. Jag verkligen ÄLSKAR taco så det här måste jag testa!!

Svar: Det tycker jag absolut att du ska göra! :D
Simzore