Allmänt, Personliga framsteg Beach2017, Beach2018, Budapest, always strive to become the strongest version of yourself, live life, live life to the fullest, never say you can't, travels

Alla Nyårslöftare och jag (Update)

Hej på er! 
 
God jul och gott nytt år på er får jag väl ta och säga! jag hoppas att ni har haft det bra sen senast, 
Jag har varit väldigt upptagen med både det ena och det andra. På nyår så åkte jag och några vänner till Budapest och firade in det nya året där, det var verkligen jättekul! Jag gillar verkligen att resa och jag hoppas på mer av det i framtiden. 
 
Figur: Slottet i Bidapest på nyår! 
 
Figur: En lång bit till toppen kvar! ;P
 
När jag kom hem var det dock full fart på jobbet och jag har kommit hem ganska sent varje dag denna veckan. Så ska strax iväg till röda korset för att träffa mina kollegor där, vi har inte setts sedan mitten av december så det ska bli kul att träffa alla igen. 
 
Jag tänkte bara ge en liten kort uppdatering hur jag ligger till träningsmässigt. Jag tog det ganska chill efter tävlingen och körde lite korta pass när jag hade tid. Under julen och nyåret vart det ju en hel del resande så det var svårt att hålla träningen konsekvent. Nu är det dock nytt år och nya möjligheter så idag startade jag Ph3-programmet igen. För er som inte vet vad det är kan jag föreslå att ni läser mitt inlägg från i höstas (läses här). Jag fick väldigt bra resultat av det (+10 kg knäböj, +7,5 kg bänkpress & + 19 kg Marklyft på 13 veckor) och jag är nu taggad på att starta det igen.
 
Det jobbiga är att jag den här gången ska deffa samtidigt som jag kör igång med programmet. Så det blir högintensiv träning med kaloriunderskott... Vi får se hur det går. Jag ska lyssna på kroppen och se hur den reagerar. Körde första passet på programmet idag och det gick riktigt segt, men det kan ha varit för att jag hade träningsvärk sedan passet innan. Det var ju ett ganska lugnt pass med 2 set i böj, bänk och mark men med högre reps och jag märker att jag blir fort trött, jag är ganska dålig på att andas mellan repsen så det är något jag måste träna på. 
Figur: Detta har jag att spela med...
 
Figur; Detta är målet + lite till! ^^
 
 
Så tillsammans med alla nyårslöftare kommer jag nu köra stenhårt på gymmet och samtigt slimma ner. Väger just nu 74 kg vilket är 2 kg ner sedan nyår. Ligger just nu på 2600 kcal vilket är ganska lagom att börja på och sedan successivt minska. Jag är rikigt spänd på det nya året, tror det kan bli riktigt bra det här. NU KÖR VI!
 
Stay strong!
Stay tuned!