Allmänt, Lusselyftet2016, Personliga framsteg Simon Perjans, bänkpress, knäböj, lusselyftet, lusselyftet2016, marklyft, mental träning, mot förkylning, motgångar, never say you can't, rehab, relax, simzore, träning

Vägen mot Lusselyftet2016 Del 3: Kämpa trots motgångar

Hej på er!
 
Tävlingen börjar närma sig, 10 dagar kvar till jag står på tävlingspodiet för första gången, 10 dagar till att ett lyft går från en skoj hobby till en allvarlig kamp, 10 dagar till att koras till vinnare eller bli en förlorare... Haha nädå, så seriöst är det ju inte. Även om det är en tävling som kommer jag njuta av stunden och ta in erfarenheterna som är välbehövliga. Även om det inte är superseriöst så vill jag ju ändå prestera så bra som möjligt. Det jag skriver är ofta i positiv anda och ofta vinklat på ett positivt sätt, den här gången ska jag vara transparent, filterlös, inget BS.
 
Jag har under en tid haft problem med smärta i armbågen, det var som allra värst innan mina maxningar för några veckor sedan ( se här ). Då var det knappt att jag kunde lyfta armarna eller greppa något, en sån smärta har jag aldrig känt tidigare. Efter maxningarna tog jag en välbehövlig vilovecka, när jag kom tillbaka kändes det bra igen och jag var glad att det bara var vila som behövdes. För några dagar sedan kom det tillbaka, inte så illa som före maxning men ett dåligt tecken. Jag pratade med en vän, kalla honom Mr T, som även kommer vara min coach på tävlingen och han tyckte att jag skulle vila. Han vet säkert själv hur svårt det är att hålla sig borta från stängerna, men jag bestämde mig för att backa undan idag och försöka rehaba lite. Känner även att en liten förkylning kan vara på ingång så det är bäst att ta det lugnt. Man brukar säga att anfall är bästa försvar... men i det här läget skulle jag säga att försvar är bästa anfall, en taktisk reträtt från vikterna och gå in med full kraft när det verkligen gäller.
 
Figur: Jag laddar upp batterierna med ett avslappnande bad! ^^
 
Figur: Och i med mat såklart! 
 
Nu blev det ju vinklat på ett ganska positivt sätt ändå. så jag säger så här istället, alla har vi utmaningar som vi står inför, stora som små, långsiktiga som kortsiktiga. Jag har utmaningar som jag ibland tvivlar att jag kan klara av, men tittar jag tillbaka på mitt liv så har det alltid löst sig. Med facit i hand så står jag här med mer erfarenheter än tidigare. Även om något misslyckas så är det ändå en erfarenhet. Skulle jag totalt misslyckas på tävlingen så blir det aldrig bättre över att tjura över det, det är en erfarenhet som man lär sig av. Jag kanske går in med för tunga ingångsvikter... gör inte det igen. Jag kanske vilar dåligt innan.... Sov mer nästa gång. Mycket handlar om inställning och det gäller att hitta guldkornen bland all annan skit. Ibland kan det kanske tyckas svårt men jag tror inte att det är omöjligt! 
 
Nu ska jag hoppa i badet och skrämma iväg förkylningen, kram på er!

Stay strong!
Stay tuned!