Allmänt, Lusselyftet2016, Personliga framsteg always strive to become the strongest version of yourself, bänkpress, knäböj, lusselyftet, lusselyftet2016, marklyft, never say you can't, styrka, styrketävling, tävling

Vägen mot Lusselyftet2016 Del 1

Hej på er! 
 
Hoppas att ni all har det bra där ute i kylan! eller om ni fryser är det ju mer bekvämt att gå 
in och läsa det här inlägget! ;) 
 
 
 
Som ni kanske har listat ut i och med titeln på det här inlägget så blir tävlingen lusselyftet av 
och jag är en av de som ska tävla. Jag är riktigt taggad och det kommer bli 100% satsning 
på tävlingen som går av stapeln den 10:e december. Snäll som jag är tänkte jag att ni skulle 
få följa med på denna resa som nu bara är en månad kvar till målet. Jag hade ju siktet på
tävlingen redan i somras men visste då inte riktigt om den skulle bli av. 
 
Senast jag skrev ett inlägg så hade jag börjat på ett träningsprogram som heter Ph3 som är
ett schema som baseras på mestadels styrka (Power) men även muskelbyggande (hypertrofi)
och till grunden ligger de 3 stora lyften: knäböj, bänkpress och marklyft. Så, nu har jag förklarat
namnet på programmet så det måste vara solklart. 
 
 Video: Med superman-tröjan på så blir hybrisen ett faktum! 
 
Som sagt, senast jag skrev var ett tag sedan så vad gav träningen för resultat? mycket goda måste
jag säga! Efter 13 veckor lyckades jag öka från 210 - 230 i mark, 117,5-125 i bänk och 160-170 i knäböj.
Ni kanske inte tycker att det låter så herrans mycket men när man har tränat relativt länge tar det lång
tid att jaga kilona. Kroppsvikten ligger nu på 75 kg så det är lite mer än 3 x kroppsvikt i marken vilket jag är 
nöjd med. Nu är jag kluven om jag ska minska mer i vikt eller om jag ska behålla vikten och satsa på att
kanske öka något kilo till i lyften. Det är ju en del som ska göras, i bänken är ju reglerna att man ska stanna
stången på bröstet till domaren säger PRESS så det är lite som jag måste öva på innan. Böjen på
videon (162,5 kg) hade inte så bra djup, jag tror att det såg bättre ut när jag tog 170 kg. Det är något
jag också måste tänka på.
 
Annars tycker jag att det känns bra så här långt. Följ min resa så ska jag försöka uppdatera så ofta jag kan.
 
Ta hand om er! 
 
Stay strong!
Stay tuned!