Allmänt, Lusselyftet2016, Personliga framsteg always strive to become the strongest version of yourself, bänkpress, knäböj, lusselyftet, lusselyftet2016, marklyft, never say you can't, tävling

Vägen mot Lusselyftet2016 Del 5: Urladdningen

Hej på er!
Då var det dagen efter tävlingen och det känns förvånansvärt bra idag. Gårdagen var en fantastiskt rolig upplevelse och jag fick verkligen blodad tand för att fortsätta med styrkelyft. Jag måste säga att jag var nervös innan. Det kan ha påverkat mina två första knäböjar eftersom båda blev underkända, men den sista tog jag revanch på och pressade upp den. Efter det så släppte nervositeten lite och jag kunde köra på som vanligt. 
 
Figur: Startfältet ^^
 
Figur: Kavlar ut vaderna innan böjen!
 
Det var en väldigt annorlunda dag eftersom man kommer dit utan att ha ätit frokust och när invägningen är klar så började jag äta, men i och med att jag var nervös så fick jag inte i mig så mycket (hade tagit med mig risgrynsgröt och risifrutti) men jag tvingade i mig och tog lite godis också. Under resten av dagen var jag så mycket uppe i varv att jag inte åt så mycket. 
 
Min coach/ bollplank som numera får gå under namnet köttbullen (hans egen vilja), gjorde att bra jobba att stötta och föreslå nya vikter och hur jag skulle värma upp. Det var skönt at bara ha någon som säger till en vad man ska göra så kan jag fokusera på att göra det. 
 
 
 
Så, hur gick det då? jag är inte helt säker eftersom de bara ropade upp plats 1-3 i herrklassen men är ganska säker på att jag blev 4:a av 16 deltagare. Det var väldigt jämnt mellan plats 2,3 och 4, då är det ju klart att man tänker att om jag hade kört 122,5 kg bänkpress så hade jag kanske kunnat plocka en placering till, 125 kg var en chansning. Å andra sidan så är det samma sak för de andra om de hade tagit lite mer. Jag är nöjd med min prestation och jag har nu en referens som jag kan jämföra mot. Det är svårt att säga om det gick bra eller dåligt i det här läget eftersom jag aldrig har gjort något liknande innan. 
 
Jag vill tacka alla som kom dit och hejade på, det är ju det som gör det hela roligt och extra peppande! 
 
Nu är planen att efter nyår börja på en ny tränings-cykel av Ph3 och satsa på att i allafall plocka 20 kg till i totalen till våren. Det kommer utan tvekan att bli ett spännande år nästa år, så...
 
Stay strong!
Stay tuned!