Allmänt, Lusselyftet2016, Personliga framsteg 100 kg, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, lusselyftet, lusselyftet2016, never say you can't, stark, stark kille, starkare, strength, styrkelyft, styrketävling, öka i styrka

Vägen mot Lusselyftet2016 Del 4: Uppladdningen

Hej på er!
 
Nu är det bannemej inte långt kvar till tävlingen. Nervositeten gick från "icke existerande" till att få fjärilar i magen. Jag körde mitt allra sista pass idag, jag körde mina ingångsvikter och jag klarade dem men jag känner att det gick tungt. jag hade lite dålig uppladdning med mindre än 6 timmars sömn och 5 timmar utan mat före, illa Simon. Nu har jag två dagar på mig att ladda, samla energi och hålla rörligheten uppe. Jag är så sjukt taggad på detta och det ska bli kul att bara delta. Vart jag placerar mig spelar mindre roll, min coach Mr T säger att det är bättre att göra 9 bra lyft istället för att gå all in och chansa på att man har energi till sista grenen som är Marklyft. Jag håller med honom till 100%. Detta ska vara ett tillfälle då man ska träna på sina tävlingslyft och då är det ju bäst att göra så fina repetitoner som möjligt. Sen säger jag inte att det ska gå lätt, men det ska gå sakta men säkert! ^^
 
 
 
Så, uppladdning är det som gäller. Bäst att tanka i sig rikligt med mat och se till att alla depåer är fyllda. Jag har inte riktigt haft aptit på sistone vilket har varit lite oroande, troligtvis pga nervositet. Jag har dock ofta tvingat i mig mat så det här är inget undantag, det är bara att tugga i sig.
 
Ska även försöka få så mycket sömn som möjligt. Det är väl min akilleshäl egentligen, det blir alltid för sent. Nu har jag dock kommit hem från träningen tidigt så det blir bara att äta 2 mål mat och gå och sova. 
 
 
 
Det är grymt kul att höra fina ord från människor på gymmet som alla önskar en lycka till på tävlingen. Det är verkligen en skön stämning på det nya gymmet. Vissa ska även komma dit och titta och det är ju ännu roligare, mer nervöst kanske men roligt.
 
Nu blir det att kolla på dagens avsnitt av julkalendern, vad tycker ni om den i år? Jag tycker den är kanon! 
 
Stay strong!
Stay tuned!