Allmänt, Personliga framsteg, Tips I Livet Personlig utveckling, Simon Perjans, always strive to become the strongest version of yourself, never say you can't, simpel, simpla simon, självförtroende, självinsikt, tonåring

Trevlig överraskning!

Hej på er! 
 
I och med att jag nu flyttar så hittade jag en liten överraskning i en av lådorna. Där låg ett häfte som jag skrev i sjätte klass. Jag var bara tvungen att läsa den och den förvånade mig! Läs själva först.....
 
 
 
 
 
haha, för det första. När jag kom till universitetet första dagarna så lekte vi en ordlek för att alla i klassen skulle lära sig varandras namn. Då skulle man säga ett adjektiv på samma bokstav som sitt namn började på, tex heliga Henrik eller Klängiga Karin (obs, detta är bara exempel, ingen sa klängiga Karin ^^ men ni fattar.). Det roliga är att jag kunde ha sagt vilket adjektiv som helst på S, snabba Simon, Snygga Simon, Sexiga Simon eller till och med Starka Simon. Jag valde ingen av dessa, jag sa Simpla Simon, inte det mest smickrande. Jag har alltså alltid sett mig som en simpel person, den tycker jag var lite intressant. Simpel behöver inte vara negativt, med simpel menar jag att jag inte hetsar upp mig över saker i onödan utan håller fokuset där det ska vara utan att komplicera saker och ting. Försöker med andra ord hålla mig lite Zen...
 
Den andra saken tycker jag var ännu roligare. Kunde inte sluta skratta när jag såg att jag beskrev där att jag nästan var minst i världen. Jag hade inte det bästa självförtroendet när jag var yngre som ni kanske ser. Järnet har dock förändrat den saken och att skriva så här öppet och dela med mig till er så här hade jag bara kunnat drömma om på den tiden. Sen säger jag inte att alla har bra självförtroende på den tiden, det är nog ganska många 13-åringar som känner sig lite lost när så mycket händer i den åldern.
 
Antar att jag vill visa på att även jag hade och har fortfarande osäkerheter men att hela tiden jobba med sig själv och sträva efter att bli den bästa versionen av sig själv gör att utvecklingen blir ett faktum. Likt en pokemon kan även en människa utvecklas på alla plan...
 
Nu blir det ananaspaj, bakade den igår men eftersom det bara är jag som äter så blev det rester kvar ;)
 
Figur: (Ananaspaj + biceps)^(Volym) = Gains! det är en formel som fungerar
 
Stay strong!
Stay tuned!