Träning under semestern!

Hej kära läsare! 
 
Hoppas att ni har det bra där ni är, om ni är på semester eller om ni är hemma! :)
Själv har jag tagit mig nedåt i landet, närmare bestämt småland där jag hälsar på mina 
kära morföräldrar. 
 
Här nere är det flera mil till närmaste gym och det närmaste man kommer skrotlyftning här 
är om man tar sig till skrot-upplaget. ^^ Så vad ska man då ta sig till,sluta träna? visst kan det 
vara ett alternativ om man känner att man behöver vila en vecka eller två. Å andra sidan om
man har bestämt sig för att hålla formen och inte vill hamna för mycket efter med träningen
så finns det hur mycket som helst man kan göra. Jag brukar se det som att det inte finns någon
dålig träningsutrustning, bara dålig fantasi. Det finns hur mycket saker som helst där ute som man 
kan använda som en tyngd eller träningsredskap. Några exempe finns här nedan.
 
 
Figur: en eller två bänkar är perfekt för att köra dips eller lutande armhävningar!
 
Figur: En gräsplätt är som gjord för att göra tex armhävningar, burpees  och situps på,
bara att köra! ^^
 
Figur: Bara fantasin sätter gränser för vad man kan använda som vikt. En hink eller vattenkanna är
bra redskap. Jag körde rodd med denna och det fungerade fint. om det blir för lätt är det bara att fylla på mer vatten! ;)
 
Jag gillar att vara kreativ och hitta på nya lösningar på problem. Genom att fundera ut vad man
kan använda för att köra en viss träningsövning hålls även tankeverksamheten igång. Det gäller 
att träna både kropp och knopp och ibland kan man göra båda på samma gång! ;)
 
Som sagt så är det bara fantasin som sätter gränser. Nu har jag inte ens nämnt alla kroppsövningar som 
kan utföras. Det finns hur många träningsprogram som helst på internet där fokus ligger på träning
med hjälp av kroppen. Bara sök på "kroppsövningar" på google så får ni fram hur mycket som helst. 
 
Ett annat bra tips är att investera i träningsband. De är otroligt mångsidiga och smidiga att packa ner
i resväskan, tar nästan ingen plats alls. Oturligt nog glömde jag att packa ner pappas träningsband.
 
Jag hoppas att det här inlägget gav er lite inspiration och motivation att hålla igång under 
sommaren. Jag vet själv hur det är att försöka komma igång med träningen igen efter ett 
långt uppehåll. Då är det bättre att hålla igång lite hela tiden. Dessutom räcker det med att träna 
ett par gånger i veckan för att hålla sig i trim! 
 
Få endorfinerna att flöda under semstern! 
 
Stay strong!
Stay tuned! 
#1 - - frida:

Heeeeey, vad har hänt med uppdateringen...?? :O