Något att tänka på i värmen!

Hej på er!
 
Hoppas att ni alla har det bra, det var ju ett tag sedan igen. Tänk att det är så svårt att
slå sig ner och skriva några rader. Samtidigt har det varit skönt att bara fokusera på
jobb och träning så jag tror att det kan bra att ta en paus från skrivandet ibland.
 
Jobbade inatt och när jag vaknade åt jag min vanliga frukost som jag brukar göra. Just idag
var det dock extra svårt att få ner gröten, äggen och mackorna. Det har troligtvis med värmen 
att göra, man äter helt enkelt inte lika mycket när det är så här varmt. Så detta för mig in 
på dagens tips till alla som tränar där ute...
 
Figur: Viktigt att äta även när det är varmt!
 
Det är viktigt att äta när man tränar. Muskler byggs inte i gymmet utan snarare när vi sover,
med maten vi ätit under dagen som byggmaterial. Därför är det viktigt att äta lika mycket hela
tiden. Även när man inte är hungrig. Vissa behöver såklart äta mer och andra mindre men säkert 
är att man borde äta lika mycket året runt för att behålla den dyrbara muskelmassa som man har 
kämpat för under tidigare delen av året. 
 
Figur: Dagsform, har väl hållt mig i hyfsad form men man känner sig trött :P
 
Jag har själv fuskat lite med både kost och sömn när det har varit så här varmt och det märks på
mina prestationer. min styrka minskar och det är svårt att hålla fokus under ett helt pass. Nu när
jag har insett var felet sitter så finns det bara en sak att göra, och det är att äta mer helt enkelt,
även när jag inte är hungrig. Har man svårt att få i sig mat så fungerar en protein-smoothie lika 
bra, det är kalorier det med. Det ger dessutom lite svalka vilket uppskattas! :)
 
Så håll i där ute. Måste samtidigt tipsa om att också njuta av denna värme som är underbar 
trots att den kan vara lite väl påtaglig ibland. Bada mycket och njut av era semestrar/ lov.
Kom också ihåg....
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - frida:

Sååååja, välkommen tillbaka! ;)

Svar: tackar, känns bra att vara tillbaka! har dig att tacka! :D
Simzore