kosttillskott bodybuilding, kosttillskott, vikt

Nytt i arsenalen!

Hej på er!
Då var det dags, dags att kalla på förstärkning i min kamp mot
vikten! Så här långt har det gått ganska bra men det känns som 
att jag snart kommer att stöta på en platå, dvs då viktminskingen
avtar. Kroppen anpassar sig hela tiden efter de resurser den får att 
jobba med. Därför är det rena självmordet att kapa kalorierna mycket
i början, visst man kanske förlorar en del vikt på en vecka eller två
(dock är den vikten oftast mer än 50% vatten). När sedan kroppen
har anpassat sig att ta tillvara och överleva på så få kalorierna 
måste man kapa ännu mer för att fortsätta sin viktiminskning.
 
Därför säger jag som jag har sagt innan...ha tålamod, kapa kalorierna
ganska lite i början, typ 300-400 kcal och när du sedan stöter på en platå
så kan du minska ytterligare 300 kcal.
 
När du minskar dina kalorier sänks kroppens ämnesomsättning, det finns
dock en del saker du kan göra för att öka din ämnesomsättning. Ett tips
som oftast är det mest effektiva är att börja motionera, allra bäst är tydligen
att köra intervallträning eller HIIT som det kallas, (High intensity interval training).
Dock så fungerar motion med låg intensitet, som tex promenader också 
väldigt bra, så länge man gör det en längre tid (40-50 min).
 
ett annat tips är att du äter saker som boostar din ämnesomsättning, har läst
att många starka kryddor som chili, cayenne, kanel och tabasko ökar 
ämnesomsättningen genom att höja kroppstemperaturen något, vilket resulterar
i höjd fettförbränning. Även koffein har fettförbrännande egenskaper samtidigt som 
det ger energi. Om du någon gång har tittat på en fettförbrännares innehåll står det
med 90% säkerhet att den innehåller koffein, annars brukar det vara någon typ
av fettsyra som tex clarinolsyra (CLA). Så det är alltså fullt möjligt att äta sig smal,
bara man håller igen på allt det onyttiga.
 
Därför har jag nu beställt hem RIPPED HARDCORE (star nutrition) från Gymgrossisten.
För att se innehåll kan ni trycka på namnet. Kan dock säga att de innehåller nästan
300 mg koffein per piller vilket enligt gymgrossisten motsvarar 6 koppar kaffe! Jag
Tror att dessa kommer hjälpa mig en del, men man ska inte tro att det är något
magiskt piller som smälter fettet inifrån. Dessutom är jag ganska koffein-resistent
så jag vet inte om det kommer att ge mig så mycket energi (som student blir
det några koppar kaffe varje dag ;))
 
Jag tycker att det är riktigt bra pris på dem nu (halva priset)! jag tänkte använda
dem som "energiboost" innan träning istället för att köpa någon dyr PWO
(pre-workout) som troligen också innehåller mycket koffein. Kom på att 
de är bra att använda när man känner sig allmänt trött, tentorna börjar närma
sig och då kan det var bra att ha lite energi på burk så att man orkar plugga!!
För övrigt så har jag inte så mycket att säga, om ni har några frågor, tex 
angående RIPPED HARDCORE eller andra produkter så skriv gärna en 
kommentar så ska jag försöka svara så gott jag kan!
Då säger jag bara....
 
Stay strong!
Stay tuned!
(Stay ripped!)