Allmänt, studentliv 100%, always strive to become the strongest version of yourself, diet, dieta, diettips, never say you can't, staystrong, staytuned, tips, valborg, valborg2016, valborg2016Uppsala

Mitt Valborg 2016

Hej på er!

Vad kul att ni kikar in, jag tänkte berätta lite vad jag har för planer under valborg.
 
 
För två år sedan hängde jag med min vän Elias till Uppsala för att fira valborg. Jag gjorde faktiskt
ett inlägg om det som ni kan se här. Det var lite så att jag saknade det förra året så därför tar jag chansen 
och åker dit i år igen. Det ska bli riktigt skoj, är supertaggad. Det är ju en riktig folkfest i Uppsala så
får ni chansen att åka dit och fira...Ta den! 
 
Figur: Forsränningen i Uppsala är väldigt sevärd, många fina båtar! :)
 
Det är ju dessutom sista året för mig som student så om jag vill in på nationerna så är det sista chansen.
 
Nu tänker ni kanske, men Simon, du dricker väl inte alkohol och är onyttig av dig?! Jodå svarar jag, jag är
inte superpetig med att vara nyttig 100% av tiden. Dock har jag vidtagit vissa proaktiva åtgärder som jag
själv tycker är en ganska smart idé om man vet att man ska äta onyttigt under en helg.
 
Två dagar innan utgång/ onyttigt ätande sänker jag kaloriintaget 500 kcal per dag. Det betyder att jag har
1000 kcal "extra" eller intjänade inför helgen. Det gör att jag inte behöver tänka på vad jag äter när jag 
umgås med mina vänner, jag kan äta vad de äter utan att det påverkar mina framsteg, lite som att ha kakan
och äta den med! ^^
 
Är det svårt att sänka kalorierna så mycket? nja, det tycker inte jag, det är en inställning. 500 kcal 
är inte så mycket. Det gäller bara att kapa bort lite här och där. Till frukost tog jag bort en macka istället
för två till exempel samt ett helt ägg och ersatte det med 3 äggvitor. Så egentligen blev det mer mat
men färre kalorier. 
 
Nu har jag 1000 kcal kvar som jag måste få i mig. Har tacos kvar så det får bli en taco-thursday också!^^
 
Hoppas att ni fann tipset nyttigt!
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - Silja:

Oj tycker det där lät lite krångligt, men det är det säkert inte bara för det😅 Aldrig hört att man gör så innan att sänka kaloriintaget ett par dagar innan man vet att man ska äta onyttigare. Lite tråkigt att det inte blir så spontant då :/ Men det kanske är värt det jag vet inte 😊
Ha en bra Valborg iaf 👌🏽🎉

Svar: Hehe, det beror såklart på vad man har för mål. Skulle ju även kunna bränna lite fler kalorier före eller efter genom att springa. Mitt speckade schema tillåter dock inte att jag springer eftersom jag tränar också, då skulle jag aldrig komma för gymmet, haha! ^^ men som sagt, bara ett tips. Det är absolut inte krångligt, lovar! :)
Simzore

#2 - - Anonym:

Bra tänkt unna dig en skön helg.kram från pappa

Svar: Tack, det var en riktigt bra helg! :)
Simzore