Allmänt, Tips I Livet 100%, always strive to become the strongest version of yourself, motion, motivation, motivational, negativ, negativa människor, never say you can't, staystrong, staytuned, tips

Blir som man umgås!

Hej på er! 
 
Äntligen hemma! har suttit med skolarbete fram till nu så det känns skönt att få göra annat en stund. Passar därför på att skriva en liten snutt medan jag väntar på att maten ska bli färdig. 
Figur: Kyckling som marinerats i ett dygn, hoppas att det fått någon smak! ^^
 
Dagens inlägg är mer av ett tips än något annat. Har kommit i underfund med att jag på senare har mått väldigt bra och jag började funderade vad orsaken kunde vara. För jag har mycket i skolan och mycket att tänka på men jag har liksom ett positivt perspektiv på det. 
 
Jag har kommit på att en av anledningarna är att jag umgås med många positiva människor. Jag tror verkligen på ordspråket "man blir som man umgås" och jag har liksom dragits till positiva människor. Tipset är egentligen att försöka att undvika negativa personer så gott det går, vissa gånger kanske det inte är så enkelt. Man kanske har en kollega som är negativ men man kan göra det man kan för att inte låta den personen påverka ens perspektiv på saker. Låt inte personen så ett negativt frö i dig, det kommer leda till att du själv till slut börjar föda fröet och låter det växa....
 
Ett förtydligande: Negativa människor är inte samma sak som ledsna människor. Visst, man kan försöka ändra den negativas synsätt men ofta är det svårt. Ledsna människor kan man dock trösta och det uppskattas ofta med några tröstande ord från en annan person för att de ska må bättre. Jag tror ni förstår vad jag menar när jag säger negativ person, den där som ofta ställer sig på tvären och bara kritiserar. undvik såna och skaffa vänner med en positiv inställning! 
 
Det var ett snabbt tips. Ganska självklart men ni kanske börjar fundera på vad det är för personer ni omger er med? 
 
Stay strong!
Stay tuned!