Allmänt, Träning 100%, 2016, Mattips, always strive to become the strongest version of yourself, banta, bli stark, diet, god mat, hjälp med träning, hockey, kalorier, mat, motion, never say you can't, rest, rest day, skridskor, sova, stark, stark kille, starkare, staystrong, staytuned, syta, träna, träning, vilodag

Vilodag = 30 km motion!

Hej på er kära läsare! 
 
Hoppas att ni alla har en bra kväll så här långt, själv kom jag precis hem från ett litet motionspass
i form av skridskoåkning. Jag kom hem lite tidigare idag och funderade på vad jag skulle hitta på, 
då kom jag på att min vän Joel ville åka skridskor. Han kunde inte förra gången så nu bjöd jag med 
honom igen. Vi var på banan i runt 70 min och lyckades i allafall ta oss runt 35 varv. Vi pratade 
ganska mycket och tappade räkningen ganska fort men det blev i allafall runt 14-15 km på grillorna. 
Det var riktigt skönt och Joel hade bra fart på skridskorna, en väl spenderad eftermiddag med andra ord :) . 
 
Figur: Arnold vet bäst... Eller? ;)
 
Jag cyklar till jobbet varje dag och det blir runt 15-16 km tur och retur, vilket betyder att dagens motion
var runt 30 km. Mer än tillräckligt, speciellt när det var min vilodag från gymmet idag. Det var dock 
inte så ansträngande motion, mer avslappnande faktiskt. ^^ 
 
Alltid skönt att bränna lite extra kalorier, då vet man att man kan äta lite extra. Idag blir det därför 
ca 200 kcal extra för min del. 
 
Nu är det dags för mig att äta lite mer, magen skriker. Tills vi hörs igen:
 
Stay strong!
Stay tuned!