Allmänt, Kost 100%, 2016, always strive to become the strongest version of yourself, diet, dieta, fettförbränning, information kost, kost, kostinformation, kostråd, matlåda, minska fett%, never say you can't, staystrong, staytuned, tips, träningstips, vatten, öka fettförbränning

3 Enkla tips för fettförbränning!

Hej mina kära vänner,
 
Var återigen på ett underground-pass. Att jag ständigt kommer tillbaka varje gång är ett mysterium eftersom
jag hela tiden tycker att det är en pina. Passet slutade för en och en halv timme sedan men jag eftersvettas 
fortfarande! ^^ Men det har sin lilla charm att vara helt utpumpad óch uppumpad av endorfiner. Vem behöver
droger när det finns träning! ^^
 
Idag tänkte jag ge tre tips på superenkla knep eller åtgärder man kan vidta för att minska de där extra kilona
som man vill ha bort. Passar ganska bra nu efter påsken, inte sant? ;)
 
 
Tips #1:
Innan varje måltid, drick ett stort glas vatten. Detta kommer göra att du inte äter lika mycket samt att du håller
dig mätt längre. Detta är en enkel vana och den är ju positiv på många sätt eftersom många av oss har en 
tendens att dricka för lite vatten under dagen. Så drick mycket vatten så minskar kaloriintaget troligen 
också eftersom småätandet förvinner.
 
Figur: Vatten är en underbar dryck! 
 
Tips #2:
Att varje morgon få in rutinen att gå upp lite tidigare och ta en promenad är bra för både kropp och själ. 
Det får igång kroppen och du kommer säkerligen känna dig mer energiful på jobbet eller i skolan.  Det 
har såklart också fördelen att det bränner några extra kalorier. Alternativet är att köra HIIT- träning efter varje
pass. Genom att bara köra 10 min med 30 sekunder lätt jogg och sedan 30-60 sek intensiv löpning (spurter) 
i intervaller får man in en tideffektiv fettförbrännare.
 
Tips #3: 
Att byta ut en måltids kolhydrater kan vara en tillräcklig kaloriminskning för att gå ner i vikt. Nu säger jag "ta bort
kolhydraterna", inte för att det är just de som är de "dåliga" kalorierna, snarare tvärtom. Dock har många 
svårt för att skippa såsen eller ketchupen etc. Där sitter egentligen fler kalorier än vad man tror. Så för att 
fortfarande göra maten "njutningsfull" så byt ut kolhydrater mot grönsaker, frysta eller färska, det väljer
du helt och hållet själv. :)
 
Figur: Det är inte så tråkigt som det ser ut, se det som grön pasta! ^^
 
Så, det var mina tips för dagen, nu ska jag återgå till min matlåda bestående av lax och haricot verts. Kan 
tyckas tråkigt men jag är en hejare på att göra laxen saftig så det går lätt ner. ;)
 
Ha en bra kväll allesammans, och kom ihåg...
 
Stay strong!
Stay tuned!