Allmänt, Kost 100%, Mattips, banta, bli smalare, diet, dieta, diettips, gb, glass, god mat, gå ner i vikt, lättare, lättglass

Gör smarta matval och njut!

Hej på er! 
 
Ville bara ge er ett litet tips så här på onsdagskvällen. Om ni känner er sugna på glass och tänker:
"nä, men jag ska ska inte vara onyttig... fast det är ju så gott med glass!". Okej, ska jag vara ärlig så 
citerade jag mig själv där, men jag antar att många tänker i samma banor för lets face it, vem gillar inte glass? :P
 
Och det är inga som helst problem, hittade lösningen när jag var och handlade igår. Lättglass gör det mycket
lättare att hålla sig inom ramarna för sitt dagliga kaloriintag. Det är dessutom väldigt gott, speciellt med något
nyttigt tillbehör som ett ungsbakat äpple med kanel på eller varför inte bara några jordgubbar eller vindruvor.
 
Figur: Med lättglass kan man enkelt hålla en diet, servera med olika tillbehör! ^^
 
Figur: Kapa kalorierna 2,5 gånger genom att göra et smart val!
 
Många kanske inte tror att lättglassen ska göra så mycket skillnad kalorimässigt, men det gör den verkligen.
Det kapar kalorierna med mer än 2,5 gånger vilket gör att du har följande alternativ: 1: Du kan äta 2,5 ggr mer
glass utan att känna dig "mer onyttig" än om du åt vanlig. Eller 2: Du kan äta måttligt med glass och gå ned i
vikt, är det inte fantastiskt?! 
 
Som så många gånger jag sagt det förut men jag säger det igen. Att dieta behöver inte vara en uppoffring,
snarare tvärtom, många gånger kan man äta mer av "det goda" än i normala fall. Det gäller dock att
vara medveten om vad som innehåller vad och äta det som är kalorikt med måtta....
 
Nu ska jag avnjuta min glass, blir att äta lite varje kväll. Lagom är bäst ^^
 
Stay strong!
Stay tuned!