Allmänt, Träning 100%, 2016, BBC-series, HIIT, High intensity interval training, Michael Mosley, hjälp med träning, träning

HIIT är hett, förbättra hälsan!

God kväll mina vänner! 
 
Detta är dagen då jag är ledig från gymmet, vilket jag känner behövs för det är träningsvärk
lite överallt i kroppen just nu! :P 
 
Michael Mosley är en känd brittisk journalist och programledare. Hans program har ofta sänts 
på vetenskapens värld vilket jag (nörd som jag är) brukar kolla på. Han var bland annat grundaren
till 5:2 dieten som fick ett enormt genomslag för något år sedan. Detta och många fler saker gjorde 
han reportage och dokumentärer om. 
 
 
 
 
Han gjorde också ett test på sig själv där han tränade högintensivt några fåtal minuter varje dag och 
detta gav otroligt positiva resultat på kort tid, med en ganska liten ansträngning. Ett videoklipp som 
sammanfattar hela programmet kan ses här nedan. 
 
Video: Michael Mosley testar HIIT och resultaten är slående!
 
Detta kan vara ett bra argument för personer som inte är så hälsosamma men som har bestämt sig
att förbättra sina blodvärden och må bättre. Denna högintensiva träning (HIIT står för High Intensity Interval
Training) är bra i hälsosynpunkt men för den som har målet att bli starkare eller få bättre kondition bör denne
utsätta kroppen för belastning i längre perioder. För att på ett tidseffektivt bränna lite extra kalorier är 
HIIT dock ett hett tips.
 
Så ut och kör spurter nu! själv ska jag använda min vilodag på bästa sätt...
 
Figur: Lite glass kan man ta, lagom är bäst! ^^
 
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

åh mummss :)

#2 - - Emma -Merakibeauty.se:

åh mummss :)

Svar: Haha ja det tyckte jag att det var! :D
Simzore

#3 - - FannyFredrica - [Fotografering]:

Jag tycker att HIIT är så mycket roligare konditionsträning än tex att bara springa i samma tempo, jag hinner bli uttråkad haha!

Svar: åh, tack! :D