Allmänt, Tips I Livet 100%, 2016, always strive to become the strongest version of yourself, bota, bota förkylning, fitness, fitnessblogg, fitnessfreak, förkylning, hjälp med träning, immunförsvar, läkemedel, mental styrka, mot förkylning, never say you can't, personlig träning, staystrong, staytuned, styrka, träning, träningsblogg, öka i styrka

Käppar i hjulet! :/

Hej på er! 
 
Det finns tyvärr saker som man aldrig riktigt räknar med i sina planer. En av dessa saker är sjukdom. Jag 
har känt mig lite krasslig några dagar och slö. Så, vad gör man när förkylningen knackar en på axeln? 
Alla har ju sina olika kurer mot den, jag är inte ovanlig och har såklart också en. 
 
Första steget är att öka kaloriintaget, det är ingen idé att fortsätta att svälta kroppen när den behöver all
näring den kan få för att slå tillbaka mot förkylningen. Mycket frukt och många nyttiga fetter lägger jag 
extra vikt på när jag blir sjuk. Vitlök stimulerar immunförsvaret vilket gör det till en positiv tillgång. Lite dålig
andedräkt får man offra för att bli frisk ;)
 
Figur: Äppelbitar i ugn med kanel på! Perfekt med vitaminer efter frukost! 
 
Figur: Kycklingtacos med guacamole! såklart med extra vitlök, tur att man är ensam ikväll! ;)
 
 
Figur: Kvällens snacks, mycket frukt. Även naturgodis med nötter som ger kroppen nyttiga fetter!
 
Jag tror på att vila gör mycket, men att sitta still hela dagen tror inte jag är så nyttigt. Att öka blodfödet lite
grann genom en promenad gör gott. man får frisk luft och energi.
 
Det sista men även det viktigaste: att dricka vatten! som jag nämnt i tidigare inlägg så är vätska jätteviktigt
i vanliga fall, och superviktigt när man är sjuk, speciellt vid feber. 
 
Så, med mycket nyttiga kalorier, vatten och promenad med frisk luft bekämpar jag den här förkylningen. Den
har ingen chans mot mig, imorgon känns det säkerligen mycket bättre! ^^
 
Ha en bra kväll allihop! 
 
Stay strong!
Stay tuned!