Allmänt, Motivation, träningstips 100%, 2015, always strive to become the strongest version of yourself, benböj, clothin, clothing, design, design by Simon P, knäböj, shirt, squats, strong

Kom till insikt!

Hej på er! 
 
Vilket underbart väder det har varit idag då! en väldig skillnad från dag till dag bara
sådär! 
 
Hade sovmorgon imorse men gick upp vanlig tid ändå för att jag var så hungrig. Jobbigt
när man är så hungrig så man inte kan somna om! ^^ det gjorde dock inget för det gav
mig lite tid att pyssla med annat. Någon timme senare åkte jag ner och körde ett hårdpass
på gymmet. Det var ben i dag och de fick verkligen smaka på!
 
Tack vare två konversationer som jag har haft relativt nyligen så har jag kommit till en insikt.
första konversationen jag hade med en person handlade om hur man utvecklas och blir bra 
på saker och ting, den triviala slutsatsen vi enades om är såklart att man måste träna på det man vill bli
bra på/i. Det kan verka så simpelt men ändå så svårt (för mig) att tillämpa på styrketräning.
Där tror jag att jag tjänar på att springa runt i gymmet och köra alla möjliga övningar i alla möjliga
maskiner. Det jag har insett är att den tiden det tar för mig att springa mellan stängerna/ maskinerna
och lyfta av/på vikt hade jag lika gärna kunnat spendera på att faktiskt träna. 
 
Figur1: Ny tröjdesign som jag tryckte för någon dag sedan. Tröjan är egentligen blå vilket inte 
syns på bilden! :/
 
Den andra konversationen var mer en persons åsikt om träning. Han pratade om att han hade 
börjat köra mer knäböj för att han ville ha riktiga stubbar till ben. Riktiga tynglyftare har ju kolosala 
benmuskler.
Figur2: Squats, knäböj, benböj....kärt barn har många namn!
 
Jag började lägga ihop de här två faktorerna och insåg att 1:knäböj är en fantastisk övning.
2: Jag kör knäböj alldeles för lite och springer istället runt och kör massa annat "gud vet vad". 
Detta har resulterat i att mina benpass bara består av knäböj! 10-12 set/ pass och resultaten är än så länge
slående. Lyftarvikten ökar, tekniken blir bättre och passen blir mer effektiva. Budskapet i det
här inlägget antar jag är att hela tiden vara öppen för förslag, att aldrig egentligen säga att
man har ett "perfekt" träningsprogram. Att lyssna på andra och dela varandras erfarenheter kan
vara guld värt. Ibland måste man skaka om lite i vardagen och testa lite nytt.
 
Jag säger inte heller nu att jag har funnit mitt "perfekta" benpass utan jag kommer köra på så
länge det ger lika goda resultat som det har gett hittills. När det inte gör det är jag öppen för 
nya förslag! 
 
Stay strong!
Stay tuned!