Allmänt, Personliga framsteg, Träning, träningstips 100%, 2015, biceps, campushallen, marklyft, rygg, träning, träningspass, tungt

Träning och grupp-pass!

Hej på er!
 
Hoppas att alla har det bra, trots att det är en ganska gråtrist söndag. Det fina är att det går alltid 
att se saker från ett vackert perspektiv. Jag tycker att det är grymt vackert med de gula löven om hösten,
det får mig att tänka på när man var liten och hoppade i lövhögarna som pappa hade krattat ihop. Det var ju måttligt roligt för honom men vi hade kul! ;)
 
Figur: Hösten kan vara vacker! är inte bästa fotografen men men... :P
 
Dagens träningspass gick bra, skulle kanske till och med säga bättre än förväntat. Skulle köra tunga marklyft och jag ökade vikten i varje set, en liten röst sa till mig "lite till, lite till". Så det slutade med att jag körde 3x3 på 182,5. Där låg taket idag kände jag. Var en vilodag igår och då skulle jag äta lite extra men jag var så slö så det blev inte så mycket käk. Ajja bajja Simon, hehe! ;)
 
Figur: 182,5 kg, 3 repare. PR utan bälte så jag är nöjd! 
 
Resten av passet brukar bli som en utförsbacke efter marklyften. Lite bicepsövningar och rodövningar fick kompletera passet och jag kände mig nöjd efteråt. 
 
Kom hem för 30 min sedan, hinner duscha och äta sen bär det av igen mot gymmet, denna gången för jobb. Jobbar som gymvärd på campushallen och i princip ser till att alla känner sig välkomna på gymmet. Håller gymmet organiserat och svarar på frågor och hjälper till om någon vill ha träningsråd. Tycker det är extremt kul att hjälpa andra och sprida träningsglädje! 
 
Nytt för i år är att vi har s.k. grundträningsprogram där alla nybörjare får anmäla sig och lära sig ett grundläggande program som en av våra personliga tränare har utvecklat. Det tycker jag är jättebra och jag ser fram emot att få lära andra! 
 
Figur: Ser ni en sån här på gymmet, tveka inte om det är något ni undrar över när det gäller träning! 
 
Nu måste jag äta så att jag inte får lågt blodsocker till jobbet, då kan det sluta hur som helst, haha. Nädå, skämt åsido, kom ihåg....
 
Stay strong!
Stay tuned!