Allmänt, studentliv 2015, inlägg, resa, tillbaka, träning, träningspass

Vägen tillbaka!

Hej på er! 
 
Det var ett tag sedan, jag vet. Jag hoppas att ni inte är alltför ledsna och kanske istället lite glada
för att jag har hittat tillbaka! hehe men jag klandrar er inte om ni är lite ledsna ändå...
 
Tiden bara rusar iväg och jag kan knappt fatta att jag gör (förhoppningsvis ;)) sista året på universitet nu. 4 år har gått och det känns som att man slutade gymnasiet nyss, kanske inte riktigt men det här året har i alla fall bara flugit iväg. 
 
I somras var jag ute och tågluffade i Europa och det var en riktigt rolig upplevelse, jag hade inte varit utomlands på 10 år så att "värma upp" med en resa genom flera länder i Europa blev lite av en rivstart. På resan blev det dock inte så mycket träning så jag vägde 3 kilo mindre när jag kom hem. Det brukar ju vara tvärtom när man äter ute varje dag och tränar dåligt. Blev dock långa sträckor att gå och värmen gjorde att aptiten inte var så hög. 
 
Bild1: Kroatien var väldigt vackert! 
 
 
Bild2: Venedig i 40-graders värme! Så mycket vatten och ingenstans att bada! ;)
vackert var det i alla fall! 
 
Så efter 3 veckor, minus 3 kilo, så var det bara att börja ta ikapp. Jag som är optimist ser positivt på det hela (no shit) och tänker att det gav mig en liten tankeställare, att kanske börja träna annorlunda. Inte för att tidigare
sätt har varit dåliga eller så men att kanske göra vissa ändringar och tänka lite annorlunda. Till exempel hade jag under våren tappat intresset för att köra basövningar men nu när jag har fått tänka efter så är det faktiskt 
tack vare dem som jag var så stark som jag var för lite mer än ett år sedan. så nu är det back to basics med tunga lyft i knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress. Så här långt har det gett utdelning och på 4 veckor har jag lyckats öka 3-4 kilo i kroppsvikt. Lyftar-vikterna har också skjutit i höjden och min förhoppning är att slå många PR
kommande månader.
 
Bild3: Dagens kvällsmål! kycklinggryta med ris, Mums! :D
 
Jag tänkte att det här får bli lite av ett uppvärmnings-inlägg till er, bara en liten uppdatering på hur
läget är liksom. Kommer många nyttiga och onyttiga men förhoppningsvis underhållande inlägg i 
framtiden. Tills dess....
 
Stay strong!
Stay tuned!