Allmänt, Motivation, Personliga framsteg, Träning 100%, 2014, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, deff, deff2014, never say you can't, progression, simzore, slut, stark, stark kille, starkare, staystrong, staytuned, träning

Deff2014 & progression genom åren!

Hej på er! 
 
Ställde mig på vågen imorse och den visade 70,2 kg. Med andra ord så är deffen 
i princip klar för den här gången. Nu är planen att hålla vikten och satsa på styrkan.
Det betyder att jag kommer öka kaloriintaget något vilket alltid är uppskattat! ^^ 
 
 
Figur: Bild1: 6 februari 2014, Vikt: 76,5 kg. Bild2: 12 maj 2014, Vikt: 70,2kg
 
Av bilden att döma så måste jag säga att jag är nöjd. Börjar bli ganska haj på 
hur min kropp fungerar och reagerar på förändringar i kost och träning. Börjar
faktiskt redan nu bli tävlingssugen. Det skulle vara sjukt kul och utmanande att 
börja tävla i bodybuilding. Dock så är det ju bra att ha ett år på sig också, då 
har man ju chansen att bygga på sig något extra kilo muskelmassa. Om jag 
lyckas bygga 2-3 kg extra till nästa år har jag nog en ganska konkurrenskraftig
fysik för att delta i -70 kg's klassen. Det beror ju till stor del på hur deffad man är
just vid tävlingstillfället. I bodybuilding är inte storleken det viktigaste (vilket många tror),
det är många faktorer som spelar in, tex muskler i rätt proportioner mm. 
 
Figur: Progression under de senaste 2 åren!
 
Min progression under de senaste åren har varit bra, övning ger färdighet antar jag
och jag älskar känslan att hela tiden kunna förbättra sig, både fysik och karaktär.
Jag skriver mest det här inlägget för min egen skull, att faktiskt ge mig själv en 
klapp på axeln och säga: Bra jobbat Simon! kämpa på! :) .
Har dock en viss önskan om att detta inlägg kan inspirera folk att verkligen hålla i träningen,
att inte ge upp. Framstegen kommer, det tar bara lite tid. Som ni ser så var jag inte alls i
"form" efter nyår. Stark...visst, men jag vill förbättra mig på alla plan och det går om man 
hela tiden har blicken på målet och krigar på! med det sagt....
 
 
Stay strong!
Stay tuned!