Allmänt, Motivation, Personliga framsteg, Träning, träningspass 100%, 2014, PR, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, marklyft, never say you can't, stafett, stark, stark kille, starkare, träning

Nytt PR!

 
 
 
Hej på er!
 
Idag har det varit en ganska häktig dag med mycket att göra. Tentorna börjar närma sig med
stormsteg och ångesten börjar krypa fram. 
 
En god nyhet är i allafall som titeln lyder, jag gjorde nytt pr i marken och det kändes hur gött 
som helst. Egentligen var det massa pr och jag är förvånad att det gick så lätt. 

Set

Reps

Vikt [kg]

1

3

180

2

3

182,5 (pr)

3

3

185 (pr)

4

3

186 (pr)

 
Väldigt nöjd med dessa vikter eftersom det har stått stilla på 180 kg ganska länge. Nu ser 
jag verkligen fram mot nästa veckas maxning. Klarade ju 207,5 kg förra gången och den 
här gången siktar jag på minst 210 kg. 
 
En liten sak som bekymrar mig är att mitt viktlyftarbälte har blivit för stort, jag får inte riktigt
det stöd som jag vill ha ut av det. Jag ska dra till skolans verkstad imorgon och försöka borra
lite nya hål....Det roliga är att jag aldrig har haft så här liten midja så det känns som jag gör framsteg
mot förra året! :)
 
Figur: Byxorna ramlar av men det är ok! ;)
 
 Det bästa vore om jag köpte ett rejält bälte som är minst 10 cm brett, det skulle nog ge mig 5 kg
extra i knäböj och marklyft, Jag fyller ju år på fredag så det skulle kanske va något att önska sig! ;)
 
Nu ska jag äntligen ta mig en liten cheatmeal i form av en pizza! "time to practice what I preach!". ^^
 
Stay strong!
Stay tuned!