Allmänt 100%, 2014, Michael Kory Fitness, Simon Perjans, always strive to become the strongest version of yourself, bli stark, blog, blogg, bloggare, discogym, discogymmare, fitnessblogg, fitnessfreak, never say you can't, simon, simzore, stafett, stark, stark kille, starkare, staystrong, staytuned, träning

Discogym?

Hej på er!
 
Den här veckan är det lite lättare träning som står på schemat. Detta beror på att
kroppen ska få några dagar att återhämta sig innan det är dags att börja om på ny 
kula igen. 
 
Det är en konstig känsla på de här veckorna när man kör lätt, det känns liksom inte 
lika seriöst som de tyngre veckorna. Man känner sig lite som en discogymmare som 
bara kör för att få upp pumpet. Misstolka mig inte, det är helt klart en skön känsla 
att få ett bra pump, det tycker ju alla men samtidigt känns det som att jag gör 
mindre framsteg. Av erfarenhet så vet jag att tung träning ger mycket bättre
resultat än lättare med fler reps. Generellt brukar det också vara så att tung träning
faktiskt ger bättre resultat för de som inte tar prestationshöjande droger. Om 
du känner att du sitter fast i din utveckling, prova att lägga in lite tyngre pass i 
ditt träningsschema.
 
Figur: Någon som prioriterar överkropp kanske! ^^
 
Vi är alla olika och reagerar ofta olika beroende på vilken träning man kör. Det enda
sättet att veta vilken typ av träning som passar en bäst är att testa sig fram!
 
Själv får jag "pina" mig igenom den här veckan och ladda upp inför nästa...
 
Stay strong!
Stay tuned!