Allmänt, Kost, Top 5 100%, 2014, Simon Perjans, bli av med sötsug, bli stark, deff, design by Simon P, god mat, grönsaker, hälsa, learning to fly, minska cravings, never say you can't, shit to fit, simon, simzore, simzore fitness, stark, stark kille, starkare, sötsug, tar, tips, top5, top5 tips

Top 5 tips hur man minskar sötsuget!

Hej på er!
 
Då var det dags för ännu en top5 tips, den här gången handlar det om hur man
kan minska sockersuget. Jag kan erkänna att jag blir extremt sockersugen
då och då, man är ju inte mer än människa liksom! ^^
 
Därför använder jag dessa knep för att hålla mig borta frångodis så mycket som möjligt!
 
tips#1: Rensa skåpen från snacks!
Nu i skrivandets stund inser jag att rubriken kan tolkas på olika sätt. Nej, du ska inte rensa
skåpen från snacks genom att äta upp allt! Möjligen om du har snacks-skåpet fyllt med 
morötter men det tror jag inte att många har. ^^ 
 
Vissa klarar av att ha snacks i hemmet utan att gå dit och "ta en titt" ,som ofta leder till att
man tar "ett smakprov". Jag kan bara tala för mig själv och jag kan säga att om jag har något
snacks hemma så är det snart uppätet. Köp istället snacks i den mängd du ska ha dagen innan.
Ännu bättre är om du köper relativt nyttiga snacks som nötter, naturgodis eller frukter till fruktsallad.
 
 
 
 
tips#2: Handla med lista!
Skriv alltid upp vad du ska handla innan, detta gör att risken för "onyttigt handlande" minskas. 
Titta igenom reklamblad innan för att kanske göra några klipp också. Måste bara tillägga att
om godiset kostar 30 kr/kg behöver man inte köpa 3 kg! ;) 
 
tips#3: Ät mer grönsaker!
Sötsuget är ofta inte sötsug utan snarare hunger. Denna hunger kan lätt dämpas med andra
saker än geléhallon och kexchoklad. Grönsaker är bra på jättemånga sätt, de innehåller mycket
vitaminer och fibrer vilket är väldigt viktigt för en fungerande matsmältning. Det fungerar dessutom som
en väldigt kalorisnål "magfyllare" och håller de där obehagliga hungerkänslorna i chack. 
 
 
 
tips#4: Hitta alternativa snacks!
Det finns alltid nyttigare alternativ när det kommer till snack. Jag gillar som sagt sötma
och något som jag använder mycket är kalorifri läsk. Jag vet att många av er är skeptiska 
till aspartam och alla de "cancerframkallande" sötningsmedlen. Det antar jag att vi har 
media att tacka för som alltid ska blåsa upp saker och ting. jag kan göra ett litet inlägg
om den nya forskningen kring aspartam senare. Kan dock genast säga att det inte är 
någon risk att dricka under 4 liter kalorifri läsk om dagen! jag dricker ett glas på kvällen
vilket håller mitt sötsug under kontroll.
 
 
 
tips#5: Undvik bilder!
Haha, ett litet skämtsamt sista inlägg som bara måste vara med för att jag känner att 
jag måste få ur mig min ångest! alla dessa matprogram, reklam och bilder gör det ju 
omöjligt att hålla fokus. Det värsta är ju att prenumerera på matkanaler på youtube
som gör löjligt fet och söt mat! haha, omöjligt att tex kolla på epic mealtime utan att 
slå huvudet i väggen några gånger! ^^
 
Vågar ni titta? ;) I dare you! 
Video: The american dream on a plate? killarna vet hur man lagar riktig mat! ^^
 
Stay strong!
Stay tuned!