Allmänt, Motivation, Top 5 always strive to become the strongest version of yourself, motivation, motivational, tips, top 5 tips

Top 5 tips för motivation!

Gokväll! 
 
Hade ju lovat lite tips så här kommer ännu en Top 5. Jag kör på som vanligt,
denna gång tänkte jag tipsa om hur man håller sig motiverad att träna. Man kan 
se detta som lite "startgas" när man är lite segstartad för när man väl har fått in
rutin på allt så behövs egentligen ingen motivation, då är man ju redan igång. 
 
Så här kommer lite tips som jag tillämpar när jag känner mig nere eller inte har det
där drivet. Tipsen kommer utan inbördes ordning! Då kör vi!
 
Tips#1:
Sätt upp mål. Det är extremt viktigt att ha någonting att sikta mot, speciellt när
man känner sig lite vilsen. Både korta och långa mål är viktiga. Sedan får man själv definiera
var som är "korta" och "långa" mål. Som exempel så har jag själv ett kortsiktigt mål att klara 
120 kg i bänkpress, 200 kg i marklyft och 140+ kg i benböj innan jul (jag har  även ännu kortare
mål för att klara dessa mål.) Ett av mina långsiktiga mål är att en dag stå på scenen och delta 
i en bodybuilding-tävling, detta kan ta 1,2,5 eller 10 år men jag har som mål att genomföra det.
Förhoppningsvis är man lite större om 10 år också! ;)
 
 
Tips#2:
Skaffa förebilder. Det är också viktigt att ha någon att se upp till, som man litar på,
som man kan luta sig tillbaka mot om man känner att motivationen sviker. Detta behöver inte 
vara en person som du träffar dagligen, det kan lika gärna vara en fitnessmodell eller filmstjärna
som du följer på ett eller annat sätt. Om man befinner sig i tvivel kan man då fråga sig själv: 
"Vad hade han/hon gjort om han/hon var i min situation". Förhoppningsvis kommer du fram till att personen
inte hade legat och maskat i soffan utan hade varit ute och tränat! 
 
Tips#3:
Titta på youtube. Det finns jättemånga duktiga "klippskapare" där ute som gör 
motivationsvideor med inspirerande klipp och musik. När jag känner mig nere brukar jag 
titta på sådana. Nu var det ett bra tag sedan för jag känner att jag inte behöver det. 
 
 
Tips#4:
Hitta personer med samma intresse. Det finns många träningsforum där ute där du 
kan hitta personer med samma träningsintresse som dig. Det bästa är att hitta "riktiga" personer
som du kan träna med, det är svårt att stanna i soffan när man har en träningspartner som står
och trampar utanför dörren och säger åt sig att skynda! dessutom blir det ofta automatiskt att man
börjar "tävla" när man väl är i gymmet. Haha, spelar ingen roll hur vältränad den ena är, den andra 
kommer ändå försöka överträffa sin partner. Detta märkte jag när jag tränade med min "inte så tränade" 
Elias! 
 
 
 
Tips#5:
"Ge" ut dig själv. Detta kräver att du är något utåtriktad och är villig att bjuda på dig själv. Starta
en blogg eller låt människor följa dina framsteg på tex instagram. Detta kommer att tvinga dig att hela tiden
glädja dina fans genom att hela tiden ha drivet. Såklart att man har sina dippar ibland men de kommer bli
mycket kortvarigare än vanligt eftersom du hela tiden vill tillmötesgå dina läsare/fans. Om du dessutom får bra 
resultat kommer du även att få bra respons från dina läsare och det finns ingen bättre än det! Det blir som 
bensin på glöd (SWOOOOOOSCH) och du brinner från topp till tå! :D
 
Så detta var alltså några tips för att få motivation att träna. Hoppas att detta motiverade er att motiveras! ;)
 
Stay strong!
Stay tuned!
 
#1 - - Elsa:

Awesome motivation! In på youtube direkt nu på morgonkvisten blir det ^^

Svar: Haha gör så! Tack, kul att det var uppskattat! ;)
Simzore