Allmänt, Träning 2013, always strive to become the strongest version of yourself, bodybuilding, bröst, campushallen, kabelflyes, student, studentambassadör, triceps, träna, träning

Pressa tuttar!

Godkväll! 

Tänkte att jag gör ett inlägg nu innan middagen och efter det kommer ett tilll
med mer tips. 
 
Dagens träningspass gick förbaskat bra! jag är förvånad för jag verkligen torterade
trickarna (triceps) i söndags, fortfarande lite öm. Dessutom är ryggen helt död sen 
igår. Tummen upp för det!^^ 
 
 
 
Skippade bänkpressen idag och satsade på hantelpress istället. Styrkan håller som 
sagt i sig och jag körde femmor på 43 kiloshantlarna. Sedan gick jag över till lutande och 
körde 10x3 (repsxset) på 30 kg. Nästa vecka blir det nog en lite "vilovecka" eller "deload" 
som det heter. Med det menas att man bara kör på kanske 60-70% av sin maximala styrka 
för att låta nervsystemet återhämta sig.
 
Jag älskar verkligen Kabel-flyes, får grymt bra pump av det och man känner att det verkligen
bara sätter press på brösten vilket 
 
Cable Cross Flyes
Figur: Grymt bra övning!
 

Hade möte med studentambassadörerna idag också. Nu verkar allt vara klart till på 
torsdag då vi ska ställa upp på TEAM. Ska bli kul och jag hoppas på många besökare,
det kommer finnas chinsstång och kettlebells att prova. Kommer även att bli en 
tävling med frågor om CH och friluftsliv! så kom dit vettja! ;)
 
Nu ska jag äta, vi hörs!
 
Stay strong!
Stay tuned!
#1 - - frida:

WTF det syns till och med skillnad på bakre, mellersta och främre Deltoidues! :O
Eller på ren svenska, de tre delmusklerna i axlarna :D

Svar: Haha bra! snart kan du alla muskler på latin! ;) och eh... tack? :P
Simzore