Allmänt 2013, Dennis Wolf, Kai Greene, Mr.Olympia, Phil Heath, bodybuilding

Mr Olympia 2013!

Hej på er! 
 
I helgen var det Mr Olympia, världens största och mest prestiege-fyllda bodybuilding-
tävling. Världens bästa bodybuilders tävlar mot varandra och det är en stor summa
prispengar till den som vinner. 
 
Jag är inte superinsatt i den här typen av bodybuilding, jag skulle tex inte kunna döma 
förstaplatsen från andraplatsen för jag tycker att alla ser helt sjukt stora och rippade ut!
men jag följer ändå vissa av tävlingsdeltagarna, som Phil Heath och Kai Greene,
speciellt Kai som är väldigt filosofisk och graciös som person, de egenskaper som
man inte direkt förknippar med en bodybuilder. 
 
Phil heath har också en intressant bakgrund och jag gillar hans inställning till
träning. 
 
Jag tycker att Phil är en värdig vinnare men samtidigt så ville jag att Kai
Skulle vinna. Detta var Phil's tredje Mr. Olympia-titel och han kommer fightas
i toppen många år framöver! 
 
Placeringar Mr. Olympia 2013
 
1. Phil Heath
2. Kai Greene
3. Dennis Wolf
4. Shawn Rhoden
5. Dexter Jackson
6. Jay Cutler
 
Figur: fr. vänster:  Dennis Wolf, Phil Heath, Kai Greene
 
 
Stay strong! 
Stay tuned!